Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT training of mathematics teachers in the context of their current educational needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579890" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579890 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.1081" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.1081</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.1081" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.1081</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT training of mathematics teachers in the context of their current educational needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Regularly conducted educational needs analysis of teachers is an essential aspect of innovation curricula realized by the Department of Mathematics, Palacký University Olomouc (Czech Republic). It also allows to respond flexibly to the demands of the "education market", reflecting socio-economic changes in society and adequately incorporate educational modules oriented, for example in the use of Information and Communication Technologies (ICT) in Professional development of teachers and its transfer to their subsequent work. This paper is focused just on selected aspects of training in the use of ICT for educational purposes and presents partial results of a survey that was focused on finding educational needs of mathematics teachers in continuing - lifelong learning. The survey of 115 respondents - teachers of mathematics of elementary schools and high schools from Olomouc region was conducted in academic year 2015/2016 and as a research instrument a questionnaire was used. The ICT part of the questionnaire consisted of 5 Likert scales and for the evaluation of items of the questionnaire were used instruments of descriptive statistics and nonparametric Mann Whitney U-tests.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT training of mathematics teachers in the context of their current educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    Regularly conducted educational needs analysis of teachers is an essential aspect of innovation curricula realized by the Department of Mathematics, Palacký University Olomouc (Czech Republic). It also allows to respond flexibly to the demands of the "education market", reflecting socio-economic changes in society and adequately incorporate educational modules oriented, for example in the use of Information and Communication Technologies (ICT) in Professional development of teachers and its transfer to their subsequent work. This paper is focused just on selected aspects of training in the use of ICT for educational purposes and presents partial results of a survey that was focused on finding educational needs of mathematics teachers in continuing - lifelong learning. The survey of 115 respondents - teachers of mathematics of elementary schools and high schools from Olomouc region was conducted in academic year 2015/2016 and as a research instrument a questionnaire was used. The ICT part of the questionnaire consisted of 5 Likert scales and for the evaluation of items of the questionnaire were used instruments of descriptive statistics and nonparametric Mann Whitney U-tests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    336-341

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku