Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical diagnostics as a means of development of preschool children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579968" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical diagnostics as a means of development of preschool children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with pedagogical diagnostics in the kindergarten environment. The introduction included theoretical definition of educational diagnostics in the kindergarten environment. The main part is devoted to selected diagnostic method (B. Sindelar) to detect deficiencies in partial functions of preschool age children in kindergarten conditions. The selected method focuses on cognitive and perceptual functions that are important for reading, writing and arithmetic. Selected diagnostic method allows determining the problematic areas of preschool and the subsequent stimulus program are weakened area practiced. The survey qualitative character was realized with six children, having proven deficits of partial functions, and subsequently repeated diagnostic survey was to determine the progress of children in diagnostic tasks and verified the importance of systematically carried pedagogical diagnosis of children with regard to their development possibilities and conditions for kindergarten.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical diagnostics as a means of development of preschool children

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with pedagogical diagnostics in the kindergarten environment. The introduction included theoretical definition of educational diagnostics in the kindergarten environment. The main part is devoted to selected diagnostic method (B. Sindelar) to detect deficiencies in partial functions of preschool age children in kindergarten conditions. The selected method focuses on cognitive and perceptual functions that are important for reading, writing and arithmetic. Selected diagnostic method allows determining the problematic areas of preschool and the subsequent stimulus program are weakened area practiced. The survey qualitative character was realized with six children, having proven deficits of partial functions, and subsequently repeated diagnostic survey was to determine the progress of children in diagnostic tasks and verified the importance of systematically carried pedagogical diagnosis of children with regard to their development possibilities and conditions for kindergarten.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-8860-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    4786-4793

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku