Tvořivá dramatika jako možný prostředek individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579995" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvořivá dramatika jako možný prostředek individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Z pohledu aktuálního paradigmatu individualizace v předškolním vzdělávání je dítě chápáno jako osobnost se svými potřebami, zájmy a individuálním tempem ve svém rozvoji. Současné pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání umožňuje učitelům mateřských škol naplňovat a respektovat tento princip různými cestami. Jednou z nich může být i tvořivá dramatika. Příspěvek tedy seznamuje s dílčími výstupy výzkumného šetření, v rámci kterého jsme se zabývali využíváním tvořivé dramatiky v současném předškolním vzdělávání jako všestranného edukačního prostředku s akcentem na individualizaci.
Název v anglickém jazyce
Creative drama as a possible meaning of individualization in education of preschool children
Popis výsledku anglicky
From the perspective of the current paradigm of individualization in preschool, is a child seen as a personality with their needs, interests and at their own tempo in self-development. Current concepts of the Framework educational program for preschool education allows for kindergarten teachers to fulfill and respect this principle in different ways. One of them may be a creative drama. The post shows the partial outputs of the research, within which we have dealt with the use of creative drama in the contemporary preschool education as a comprehensive educational resource with an emphasis on individualization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání
ISBN
978-80-7561-024-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
6-14
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
6. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—