Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580089" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18-ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Jako výzkumná metoda byl použit dotazník vlastní konstrukce, který byl sestaven na základě kritérií pro "Internet gaming disorder" podle DSM-5. Dále byly zjišťovány i další možné projevy a charakteristiky závislostního chování žáků. Dotazník byl v květnu 2016 zadáván osobně na školách členy projektu IGA. Celkem obsahoval 34 otázek se škálovými, dichotomickými i volnými otázkami. Výzkumný vzorek tvořilo 525 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) z 10 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Dalším cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou tyto skupiny stejné na všech zkoumaných školách. Jako statistické metody na zpracování výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.

  • Název v anglickém jazyce

    The Degree of Secondary School Students Dependence on Computer Games in the Context of Attending School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the results of a research study, which examined the degree of dependence of 18-year-old grammar school students on computer games. In the research, a qualitative research strategy was used. A questionnaire was used as a research method while it was created by authors themselves based on criteria for the "Internet gaming disorder" according to DSM-5. Additionally, further possible manifestations and characteristics of behavior of an addicted student (addictive behavior). The questionnaire was handed out by the author themselves in May 2016. It contained 34 questions with scale-based, dichotomic and open questions. The research sample consisted of 525 students in grade three of four-year grammar schools (or an equivalent grade of multi-year grammar schools) from 10 randomly selected schools. The aim of the subsequent statistical analysis was to identify possible groups of 18-year-old pupils according to their addictive behaviour. Another aim of the research was to determine whether the same group for all schools surveyed. In the research we used the following result processing methods: Student's t-test and analysis of variance ANOVA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXIXth DIDMATTECH 2016. New methods and technologies in education and practice

  • ISBN

    978-963-284-800-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    155-162

  • Název nakladatele

    Grafis Media

  • Místo vydání

    Dunajská Streda

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    25. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku