Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580089" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18-ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Jako výzkumná metoda byl použit dotazník vlastní konstrukce, který byl sestaven na základě kritérií pro "Internet gaming disorder" podle DSM-5. Dále byly zjišťovány i další možné projevy a charakteristiky závislostního chování žáků. Dotazník byl v květnu 2016 zadáván osobně na školách členy projektu IGA. Celkem obsahoval 34 otázek se škálovými, dichotomickými i volnými otázkami. Výzkumný vzorek tvořilo 525 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) z 10 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Dalším cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou tyto skupiny stejné na všech zkoumaných školách. Jako statistické metody na zpracování výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.
Název v anglickém jazyce
The Degree of Secondary School Students Dependence on Computer Games in the Context of Attending School
Popis výsledku anglicky
The paper describes the results of a research study, which examined the degree of dependence of 18-year-old grammar school students on computer games. In the research, a qualitative research strategy was used. A questionnaire was used as a research method while it was created by authors themselves based on criteria for the "Internet gaming disorder" according to DSM-5. Additionally, further possible manifestations and characteristics of behavior of an addicted student (addictive behavior). The questionnaire was handed out by the author themselves in May 2016. It contained 34 questions with scale-based, dichotomic and open questions. The research sample consisted of 525 students in grade three of four-year grammar schools (or an equivalent grade of multi-year grammar schools) from 10 randomly selected schools. The aim of the subsequent statistical analysis was to identify possible groups of 18-year-old pupils according to their addictive behaviour. Another aim of the research was to determine whether the same group for all schools surveyed. In the research we used the following result processing methods: Student's t-test and analysis of variance ANOVA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIXth DIDMATTECH 2016. New methods and technologies in education and practice
ISBN
978-963-284-800-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
155-162
Název nakladatele
Grafis Media
Místo vydání
Dunajská Streda
Místo konání akce
Budapest
Datum konání akce
25. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—