Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Teaching: Students' Experience at the Faculty of Education of the Palacký University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580228" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Teaching: Students' Experience at the Faculty of Education of the Palacký University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of research focused on virtual teaching, the Faculty of Education of the Palacký University has been carrying out a comparative study on teaching effectiveness which started in summer term of 2014. This research compares the effectiveness of teaching in an experimental group in the virtual environment of Second Life with teaching in a control group in a traditional lesson focused on textual form. This contribution sums up the experience of both teachers and students with virtual teaching, which, in contrast with traditional teaching, has its specifics. It outlines the process of comparison of these two types of teaching, but most importantly, it describes experience and opinions of students who experienced this kind of teaching. The opinion of the students is expressed in a semi-structured questionnaire after each study unit. The students participating in the research study their mother tongue - in this case Czech language and literature.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Teaching: Students' Experience at the Faculty of Education of the Palacký University

  • Popis výsledku anglicky

    As part of research focused on virtual teaching, the Faculty of Education of the Palacký University has been carrying out a comparative study on teaching effectiveness which started in summer term of 2014. This research compares the effectiveness of teaching in an experimental group in the virtual environment of Second Life with teaching in a control group in a traditional lesson focused on textual form. This contribution sums up the experience of both teachers and students with virtual teaching, which, in contrast with traditional teaching, has its specifics. It outlines the process of comparison of these two types of teaching, but most importantly, it describes experience and opinions of students who experienced this kind of teaching. The opinion of the students is expressed in a semi-structured questionnaire after each study unit. The students participating in the research study their mother tongue - in this case Czech language and literature.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Bratislava Slovakia 2016

  • ISBN

    978-80-906231-1-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    110-112

  • Název nakladatele

    Czech Technical University in Prague

  • Místo vydání

    Vestec

  • Místo konání akce

    Bratislava, Slovakia

  • Datum konání akce

    6. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku