Hodnocení tělesné zdatnosti u dětí středního školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73584832" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73584832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení tělesné zdatnosti u dětí středního školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem pilotní studie je provedení testování tělesné zdatnosti (TZ) dětí z Olomouce ve věku 9 až 11 let pomocí testové baterie FITNESSGRAM® (FG) a zjištění aktuální úrovně TZ a intersexuálních rozdílů ve vybrané skupině dětí. Dílčím cílem je ověření možností používání testové baterie FG v běžné pedagogické praxi na 1. stupni základních škol (ZŠ). Testová baterie FG reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti a obsahuje následující testy: hrudní předklony v lehu pokrčmo, záklon v lehu na břiše, 90° kliky, předklon v sedu pokrčmo jednonož a vytrvalostní člunkový běh. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti. Z praktického hlediska může pomoci učitelům tělesné výchovy v praktickém používání testového systému FG v specifických školních podmínkách.
Název v anglickém jazyce
Assessment of physical fitness in middle school children
Popis výsledku anglicky
The main objective of the pilot study was to conduct testing of physical fitness (PF) in 9 – 11 years old children from Olomouc by test battery FITNESSGRAM® (FG) and identifying the current level PF and intersex difference between the selected populations of children. The additional aim was the checking of the possibilities for using the FG test in teaching practice at the middle childhood level of primary school (PS). Test battery FG reflects the modern approach to the assessment of PF and includes the following tests: curl-up test, back saver test, 90° push-ups sit and reach with one leg bended and aerobic endurance shuttle run. The present material contribution to the clarification of the meaning and evolution of the physical fitness’s concept and from practical perspective helps to PE teachers in practical application of this test system according to the specific conditions of the school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XI
ISBN
978-80-244-4990-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
110-119
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—