Školní zátěž očima adolescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73585433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73585433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní zátěž očima adolescentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje bližší informace o designu doktorské práce, která je zaměřena na vnímání školní zátěže a její zvládání adolescenty. V rámci zvoleného tématu bude v práci pracováno s pojmy adolescent, školní zátěž, zvládání zátěže, stres, smysl života, včetně aktuálních výsledků zahraničních i tuzemských výzkumů. Ke sběru dat budou využity standardizované dotazníky. Ve vztahu k zátěži bude využit SVF 78 dotazník, umožňující zmapovat způsoby, které jedinec uplatňuje v rámci zvládání zátěže. Dále nás bude zajímat, zda zvládání zátěže souvisí s existenciálním naplněním jedince a jeho osobním smyslem života, k čemuž budou využity ESK škály. Zjištěná data budou následně statisticky zpracována. Výzkumný vzorek budou tvořit žáci 3. a 4. ročníků SŠ Olomouckého kraje. Předpokládáme, že se zjištěnými výsledky výzkumu budou moci dále pracovat pedagogové středních škol ve smyslu edukace studentů o zvládání zátěže.
Název v anglickém jazyce
School stress through the eyes of adolescents
Popis výsledku anglicky
The paper describes detailed information about the design of a doctoral thesis, which is focused on the perception of school stress and coping by adolescents. In the context of the selected topic will be work with the concepts of adolescent, school stress, coping, stress, sense of life, including the current results of foreign and domestic researches. For collection of data will be used standardized questionnaires. In relation to the load will be used SVF 78 questionnaire, allowing to map the ways that an individual applies in the context of coping. Additionally we will be interested in whether coping is related to the existential fulfillment of the individual and his personal sense of life, which will be used ESK range. The observed data will subsequently statistically processed. The research sample will consist of students of the 3rd and 4th grade secondary schools of the Olomouc region. We expect that with the identified results of the research will be able to continue working by teachers of secondary schools in terms of student education about coping.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XI
ISBN
978-80-244-4990-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
152-158
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—