Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Laterality, Articulation and Sentence Comprehension in a Girl with Specific Language Impairment - a Longitudinal Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73579924" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73579924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume1-Number10.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume1-Number10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Laterality, Articulation and Sentence Comprehension in a Girl with Specific Language Impairment - a Longitudinal Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is about speech and language therapy topic. The aim of the paper was to assess laterality, articulation and sentence comprehension in a girl (Monika) with Specific Language Impairment (SLI). We were interested in finding whether and how the degree of laterality, articulation and sentence comprehension changed within six, seven and three years, respectively. We researched areas with persisting deficits that can be an obstacle in Monika’s education, choice of profession and possible career paths. There are specific symptoms in language area of persons with SLI persisting to adulthood, such as deficits in processing and understanding (comprehension) of spoken and written language. These difficulties could be a disadvantage in successful education and choosing the job.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Laterality, Articulation and Sentence Comprehension in a Girl with Specific Language Impairment - a Longitudinal Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The article is about speech and language therapy topic. The aim of the paper was to assess laterality, articulation and sentence comprehension in a girl (Monika) with Specific Language Impairment (SLI). We were interested in finding whether and how the degree of laterality, articulation and sentence comprehension changed within six, seven and three years, respectively. We researched areas with persisting deficits that can be an obstacle in Monika’s education, choice of profession and possible career paths. There are specific symptoms in language area of persons with SLI persisting to adulthood, such as deficits in processing and understanding (comprehension) of spoken and written language. These difficulties could be a disadvantage in successful education and choosing the job.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    47-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus