Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj ortografie, jazykového citu, opakování vět a porozumění orální řeči u dívky s vývojovou dysfázií – longitudinální případová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582496" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/issues/2017/2/article.php?id=4" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2017/2/article.php?id=4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj ortografie, jazykového citu, opakování vět a porozumění orální řeči u dívky s vývojovou dysfázií – longitudinální případová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem longitudinální případové studie bylo představit dívku Moniku, která se potýká s vývojovou dysfázií, seznámit se základními anamnestickými údaji ve vztahu k jejímu vzdělávání, vyšetřit a posoudit vývoj ortografie s odstupem tří let, vyšetřit a zjistit vývoj jazykového citu a opakování vět za dobu pěti let a jednorázově vyšetřit úroveň porozumění orální řeči. Z výzkumných metod jsme uplatnili diktát vět, Zkoušku jazykového citu podle Žlaba, subtest Opakování vět z Heidelbergského testu vývoje řeči a zkrácenou verzi Token testu. Zajímalo nás, jak se proměnila úroveň sledovaných jazykových oblastí, které jsou předpokladem dobré školní práce Moniky.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Orthography, Linguistic Competence, Sentence Repetition and Oral Speech Comprehension in a Girl with Specific Language Impairment – a Longitudinal Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the longitudinal case study was to introduce Monika, the girl with Specific Language Impairment, her personal anamnesis in relation to her education, to investigate and evaluate the development of orthographia/spelling in the course of three years, to assess the development of linguistic competence and sentence repetition over a period of five years and to assess oral speech comprehension.Regarding the research methods, we used the dictation of sentences, The test of linguistic competence according to Žlab, The Sentence Repetition Subtest from the Heidelberg Language Developmental Test and The Token Test. We were interested in how the level of the monitored language areas, which are a prerequisite for the good school work of Monika, has changed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    65-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus