Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of textual competence in teaching German as a foreign language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F11%3A43883790" target="_blank" >RIV/44555601:13410/11:43883790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Textkompetenz-Entwicklung im DaF-Unterricht

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Aufsatz basiert auf eine empirischen Untersuchung zur Textkompetenz bei bulgarischen Schülern, die Deutsch lernen. Untersuchungsmitteln waren Geschichten, die die Schüler im Alter von 14 bis 17 Jahren mit unterschiedlichen sprachlichen Vorkenntnissenverfassen sollten. Es konnte gezeigt werden, dass die Satzlänge und -komplexität mit steigendem Alter zunimmt.

  • Název v anglickém jazyce

    The development of textual competence in teaching German as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The article is based on an empirical study on the development of textual competence of Bulgarian pupils. It is focussed on stories, written by pupils aged 14 to 17 years with different competence and knowledge in German as a foreign language. The authorscan show that the length of the sentences rises by the age of the pupils. The complexity of the sentences grows with the increasing level of linguistic security. Further, it is probable that the text size depends on age and sex. The results also revealthe low efficiency of teaching German at primary school. Finally, it can be concluded that creative writing represents a useful method for testing textual competence in foreign language teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica

  • ISSN

    1803-408X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    137-148

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus