The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33158466" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33158466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.582" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.582</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.582" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.582</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The authors would like to stress the importance of diagnosis and intervention of the specific language impairment (SLI). The symptoms of SLI vary and occur in the language-related areas, from specific impairment in language areas (mostly morphological-syntactical, lexical-semantic or pragmatic) to non-language - e.g. motor skills, graphomotor skills, emotionality and adaptability, cognitive functions (memory, perception, in particular hearing perception, attention and cogitation). Lower functional literacy, difficulties in understanding of spoken and written forms of speech, dysgrammatism in expressive language, are typical symptoms, which may persist and become a disadvantage for successful education or success in choosing or maintaining a job.
Název v anglickém jazyce
The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools
Popis výsledku anglicky
The authors would like to stress the importance of diagnosis and intervention of the specific language impairment (SLI). The symptoms of SLI vary and occur in the language-related areas, from specific impairment in language areas (mostly morphological-syntactical, lexical-semantic or pragmatic) to non-language - e.g. motor skills, graphomotor skills, emotionality and adaptability, cognitive functions (memory, perception, in particular hearing perception, attention and cogitation). Lower functional literacy, difficulties in understanding of spoken and written forms of speech, dysgrammatism in expressive language, are typical symptoms, which may persist and become a disadvantage for successful education or success in choosing or maintaining a job.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
925-934
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Prague, Czech
Datum konání akce
5. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000313019500113