Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33158466" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33158466 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.582" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.582</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.582" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.582</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors would like to stress the importance of diagnosis and intervention of the specific language impairment (SLI). The symptoms of SLI vary and occur in the language-related areas, from specific impairment in language areas (mostly morphological-syntactical, lexical-semantic or pragmatic) to non-language - e.g. motor skills, graphomotor skills, emotionality and adaptability, cognitive functions (memory, perception, in particular hearing perception, attention and cogitation). Lower functional literacy, difficulties in understanding of spoken and written forms of speech, dysgrammatism in expressive language, are typical symptoms, which may persist and become a disadvantage for successful education or success in choosing or maintaining a job.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The authors would like to stress the importance of diagnosis and intervention of the specific language impairment (SLI). The symptoms of SLI vary and occur in the language-related areas, from specific impairment in language areas (mostly morphological-syntactical, lexical-semantic or pragmatic) to non-language - e.g. motor skills, graphomotor skills, emotionality and adaptability, cognitive functions (memory, perception, in particular hearing perception, attention and cogitation). Lower functional literacy, difficulties in understanding of spoken and written forms of speech, dysgrammatism in expressive language, are typical symptoms, which may persist and become a disadvantage for successful education or success in choosing or maintaining a job.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    925-934

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Prague, Czech

  • Datum konání akce

    5. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000313019500113