Rozdíly ve výsledcích Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního oddělení mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73579993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73579993 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozdíly ve výsledcích Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního oddělení mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší výsledky výzkumu zaměřeného na oblast porozumění orální řeči u dětí předškolního věku mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu. Sběr výzkumných dat byl autorkou příspěvku realizován v červnu 2016 v rámci dílčí části projektu IGA_PdF_2016_019. Vyšetření porozumění řeči se účastnilo 27 dětí, z toho 17 dětí z mateřské školy logopedické (věk 5 let 7 měsíců – 7 let 7 měsíců) a 10 dětí z mateřské školy běžného typu (věk 4 roky 5 měsíců – 6 let 7 měsíců). Děti z mateřské školy logopedické se potýkaly s obtížemi souvisejícími zejm. s diagnózami specifická porucha artikulace řeči, vývojová dysfázie, těžká oboustranná percepční nedoslýchavost, opožděný vývoj řeči, opožděný vývoj grafomotoriky, vizuomotoriky, sluchové a zrakové percepce, spinální svalová atrofie II. typu, bilingvismus. Děti z mateřské školy logopedické dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 91 %, v Token testu 70 % a v Porozumění větám 44 %, děti s typickým vývojem řeči z mateřské školy běžného typu dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 94 %, v Token testu 77 % a v Porozumění větám 59 %.
Název v anglickém jazyce
Differences in the Results of Grammar Comprehension, Token Test and Sentence Comprehension Test in Pre-school Children from Speech and Language Kindergarten and Kindergarten of Common Type
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of research aimed at the specifics of oral speech comprehension in pre-school children from a speech and language kindergarten and a kindergarten of common type. The author of the contribution collected the research data during June 2016 within the frame of part of IGA_PdF_2016_019 project. 27 pre-school children (age 4;5-7;7 and sex 18 m; 9 f); 17 children (age 5;7-7;7) from speech and language kindergarten (SLK) and 10 children (age 4;5-6;7) with typical language development from a kindergarten of common type, received three tests of language comprehension. Children from SLK suffered from mild or severe articulation disorder, specific language impairment (developmental dysphasia), hardness of hearing, delayed speech development, graphomotor and vizuomotor difficulties, spinal muscular atrophy, bilingualism. Success rate of children from SLK was 91% in the Grammar Comprehension, 70% in the Token test and 44% in the Sentence Comprehension Test. Children with typical language development were more successfull with success rate 94% in the Grammar Comprehension, 77% in the Token test and 59% in the Sentence Comprehension Test.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
ISBN
978-80-7464-902-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
143-154
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
15. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—