Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly ve výsledcích Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního oddělení mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73579993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73579993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdíly ve výsledcích Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního oddělení mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přináší výsledky výzkumu zaměřeného na oblast porozumění orální řeči u dětí předškolního věku mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu. Sběr výzkumných dat byl autorkou příspěvku realizován v červnu 2016 v rámci dílčí části projektu IGA_PdF_2016_019. Vyšetření porozumění řeči se účastnilo 27 dětí, z toho 17 dětí z mateřské školy logopedické (věk 5 let 7 měsíců – 7 let 7 měsíců) a 10 dětí z mateřské školy běžného typu (věk 4 roky 5 měsíců – 6 let 7 měsíců). Děti z mateřské školy logopedické se potýkaly s obtížemi souvisejícími zejm. s diagnózami specifická porucha artikulace řeči, vývojová dysfázie, těžká oboustranná percepční nedoslýchavost, opožděný vývoj řeči, opožděný vývoj grafomotoriky, vizuomotoriky, sluchové a zrakové percepce, spinální svalová atrofie II. typu, bilingvismus. Děti z mateřské školy logopedické dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 91 %, v Token testu 70 % a v Porozumění větám 44 %, děti s typickým vývojem řeči z mateřské školy běžného typu dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 94 %, v Token testu 77 % a v Porozumění větám 59 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the Results of Grammar Comprehension, Token Test and Sentence Comprehension Test in Pre-school Children from Speech and Language Kindergarten and Kindergarten of Common Type

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of research aimed at the specifics of oral speech comprehension in pre-school children from a speech and language kindergarten and a kindergarten of common type. The author of the contribution collected the research data during June 2016 within the frame of part of IGA_PdF_2016_019 project. 27 pre-school children (age 4;5-7;7 and sex 18 m; 9 f); 17 children (age 5;7-7;7) from speech and language kindergarten (SLK) and 10 children (age 4;5-6;7) with typical language development from a kindergarten of common type, received three tests of language comprehension. Children from SLK suffered from mild or severe articulation disorder, specific language impairment (developmental dysphasia), hardness of hearing, delayed speech development, graphomotor and vizuomotor difficulties, spinal muscular atrophy, bilingualism. Success rate of children from SLK was 91% in the Grammar Comprehension, 70% in the Token test and 44% in the Sentence Comprehension Test. Children with typical language development were more successfull with success rate 94% in the Grammar Comprehension, 77% in the Token test and 59% in the Sentence Comprehension Test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Speciálněpedagogické intervence v současnosti

  • ISBN

    978-80-7464-902-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    143-154

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    15. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku