Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úspěšnost v Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního věku s vývojovou dysfázií a typickým jazykovým vývojem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585367" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585367 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úspěšnost v Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního věku s vývojovou dysfázií a typickým jazykovým vývojem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumu zaměřeného na vyšetření porozumění orální řeči třemi metodami se účastnilo 27 dětí, z toho 17 dětí z mateřské školy logopedické (věk 5 let 9 měsíců – 7 let 9 měsíců) a 10 dětí z mateřské školy běžného typu (věk 4 roky 6 měsíců – 6 let 9 měsíců). Sběr výzkumných dat byl autorkou příspěvku realizován v červnu 2016 v rámci dílčí části projektu IGA_PdF_2016_019. Děti z mateřské školy logopedické dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 91 %, v Token testu 70 % a v Porozumění větám 44 %, děti s typickým vývojem řeči z mateřské školy běžného typu dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 94 %, v Token testu 77 % a v Porozumění větám 59 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Success Rate in Grammar Comprehension, Token Test and Sentence Comprehension Test in Pre-School Children with Specific Language Impairment and Typical Language Development

  • Popis výsledku anglicky

    27 pre-school children (age 4;6-7;9 and sex 18 m; 9 f); 17 children (age 5;9-7;9) from speech and language kindergarten (SLK) and 10 children (age 4;5-6;7) with typical language development from a kindergarten of common type, received three tests of language comprehension. The author of the contribution collected the research data during June 2016 within the frame of part of IGA_PdF_2016_019 project. Success rate of children from SLK was 91% in the Grammar Comprehension, 70% in the Token test and 44% in the Sentence Comprehension Test. Children with typical language development were more successfull with success rate 94% in the Grammar Comprehension, 77% in the Token test and 59% in the Sentence Comprehension Test.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vybrané otázky logopedické teorie a praxe

  • ISBN

    978-80-7464-961-5

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    22-36

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly