Úspěšnost v Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního věku s vývojovou dysfázií a typickým jazykovým vývojem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585367" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585367 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úspěšnost v Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního věku s vývojovou dysfázií a typickým jazykovým vývojem
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumu zaměřeného na vyšetření porozumění orální řeči třemi metodami se účastnilo 27 dětí, z toho 17 dětí z mateřské školy logopedické (věk 5 let 9 měsíců – 7 let 9 měsíců) a 10 dětí z mateřské školy běžného typu (věk 4 roky 6 měsíců – 6 let 9 měsíců). Sběr výzkumných dat byl autorkou příspěvku realizován v červnu 2016 v rámci dílčí části projektu IGA_PdF_2016_019. Děti z mateřské školy logopedické dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 91 %, v Token testu 70 % a v Porozumění větám 44 %, děti s typickým vývojem řeči z mateřské školy běžného typu dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 94 %, v Token testu 77 % a v Porozumění větám 59 %.
Název v anglickém jazyce
Success Rate in Grammar Comprehension, Token Test and Sentence Comprehension Test in Pre-School Children with Specific Language Impairment and Typical Language Development
Popis výsledku anglicky
27 pre-school children (age 4;6-7;9 and sex 18 m; 9 f); 17 children (age 5;9-7;9) from speech and language kindergarten (SLK) and 10 children (age 4;5-6;7) with typical language development from a kindergarten of common type, received three tests of language comprehension. The author of the contribution collected the research data during June 2016 within the frame of part of IGA_PdF_2016_019 project. Success rate of children from SLK was 91% in the Grammar Comprehension, 70% in the Token test and 44% in the Sentence Comprehension Test. Children with typical language development were more successfull with success rate 94% in the Grammar Comprehension, 77% in the Token test and 59% in the Sentence Comprehension Test.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané otázky logopedické teorie a praxe
ISBN
978-80-7464-961-5
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
22-36
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—