Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mii.lt/informatics_in_education/pdf/infedu.2017.06.pdf" target="_blank" >https://www.mii.lt/informatics_in_education/pdf/infedu.2017.06.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15388/infedu.2017.06" target="_blank" >10.15388/infedu.2017.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on the prevalence of cyberbullying of teachers, the impact of cyberbullying on teachers, strategies of coping with cyberbullying and methods of solving the incidents. The research involved a total of 5,136 primary and secondary school teachers from all regions of the Czech Republic. The research has shown that a fifth of respondents (21.73%) has experienced a cyber attack on their person, however cyberbullying during the last 12 months lasting over 1 week was confirmed only by 3.52% of the total number of respondents. Most often the cyberattacks were committed by students (34.92% of attacks).

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on the prevalence of cyberbullying of teachers, the impact of cyberbullying on teachers, strategies of coping with cyberbullying and methods of solving the incidents. The research involved a total of 5,136 primary and secondary school teachers from all regions of the Czech Republic. The research has shown that a fifth of respondents (21.73%) has experienced a cyber attack on their person, however cyberbullying during the last 12 months lasting over 1 week was confirmed only by 3.52% of the total number of respondents. Most often the cyberattacks were committed by students (34.92% of attacks).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informatics in Education

  • ISSN

    1648-5831

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    103-119

  • Kód UT WoS článku

    000399818000006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019046774