Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577650 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.014</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.014" target="_blank" >10.1016/j.tele.2016.08.014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on impact of cyberbullying on teachers - especially in emotional, physiological and behavioural area. The research involved a total of 5,136 primary and secondary school teachers from all regions of the Czech Republic. The research has shown that a fifth of respondents (21.73%) has experienced a cyber-attack on their person, however cyberbullying during the last 12 months lasting over 1 week was confirmed only by 3.52% of the total number of respondents.
Název v anglickém jazyce
Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on impact of cyberbullying on teachers - especially in emotional, physiological and behavioural area. The research involved a total of 5,136 primary and secondary school teachers from all regions of the Czech Republic. The research has shown that a fifth of respondents (21.73%) has experienced a cyber-attack on their person, however cyberbullying during the last 12 months lasting over 1 week was confirmed only by 3.52% of the total number of respondents.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Telematics and Informatics
ISSN
0736-5853
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
506-517
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—