Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.014" target="_blank" >10.1016/j.tele.2016.08.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on impact of cyberbullying on teachers - especially in emotional, physiological and behavioural area. The research involved a total of 5,136 primary and secondary school teachers from all regions of the Czech Republic. The research has shown that a fifth of respondents (21.73%) has experienced a cyber-attack on their person, however cyberbullying during the last 12 months lasting over 1 week was confirmed only by 3.52% of the total number of respondents.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on impact of cyberbullying on teachers - especially in emotional, physiological and behavioural area. The research involved a total of 5,136 primary and secondary school teachers from all regions of the Czech Republic. The research has shown that a fifth of respondents (21.73%) has experienced a cyber-attack on their person, however cyberbullying during the last 12 months lasting over 1 week was confirmed only by 3.52% of the total number of respondents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Telematics and Informatics

  • ISSN

    0736-5853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    506-517

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus