The incidence of workplace bullying in Czech teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582947" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.iclel.com/iclel-17-conference-pr-book" target="_blank" >https://www.iclel.com/iclel-17-conference-pr-book</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The incidence of workplace bullying in Czech teachers
Popis výsledku v původním jazyce
Workplace bullying is a subtle manifestation of disturbed relationships in the workplace and it is considered an extreme type of social stressor at work. The present study verifies a psychological survey on a sample of N = 258 teachers in the Czech Republic, using a questionnaire of negative acts NAQ-R (Negative Act Questionnaire-Revised) and a status questionnaire. According to stringent evaluation criteria, the highest prevalence of workplace bullying of 7.75% was determined by means of behavioral measurement; according to self-evaluation measurement the prevalence was 2.33%; the lowest prevalence of workplace bullying of 1.94% was obtained by combining the behavioral and self-evaluation measurements.
Název v anglickém jazyce
The incidence of workplace bullying in Czech teachers
Popis výsledku anglicky
Workplace bullying is a subtle manifestation of disturbed relationships in the workplace and it is considered an extreme type of social stressor at work. The present study verifies a psychological survey on a sample of N = 258 teachers in the Czech Republic, using a questionnaire of negative acts NAQ-R (Negative Act Questionnaire-Revised) and a status questionnaire. According to stringent evaluation criteria, the highest prevalence of workplace bullying of 7.75% was determined by means of behavioral measurement; according to self-evaluation measurement the prevalence was 2.33%; the lowest prevalence of workplace bullying of 1.94% was obtained by combining the behavioral and self-evaluation measurements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL 2017 Proceeding Book
ISBN
978-605-66495-2-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
425-431
Název nakladatele
Sakarya University
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Porto, Portugal
Datum konání akce
12. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—