Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Coping Strategies on Workplace Bullying in High School Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599628" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://faf348ef-5904-4b29-9cf9-98b675786628.filesusr.com/ugd/d546b1_f41890cc64204060b07dc34405e47250.pdf" target="_blank" >https://faf348ef-5904-4b29-9cf9-98b675786628.filesusr.com/ugd/d546b1_f41890cc64204060b07dc34405e47250.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Coping Strategies on Workplace Bullying in High School Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research objective of this study was to determine the relationship between coping strategies and the victims of bullying at the workplace in the Czech Republic. A questionnaire battery was used consisting of questionnaires NAQ-R (Negative Acts Questionnaire- Revised), evaluating the prevalence and the forms of workplace bullying and standardized questionnaire OSIR (Inventory of occupational stress) which evaluates the emotional, cognitive stress management and the coping strategy (personal resources for coping with stress). The research sample consisted of 253 secondary school teachers from the Olomouc Region, of whom 76 were men and 177 were women. The age range of the entire sample was from 22 to 68 years (mean age 47.94 years; SD 9.58). The existence of a negative relationship was confirmed between the victims of workplace bullying and all coping strategies monitored - social support, relaxation, self-care, and rational / cognitive coping.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Coping Strategies on Workplace Bullying in High School Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The research objective of this study was to determine the relationship between coping strategies and the victims of bullying at the workplace in the Czech Republic. A questionnaire battery was used consisting of questionnaires NAQ-R (Negative Acts Questionnaire- Revised), evaluating the prevalence and the forms of workplace bullying and standardized questionnaire OSIR (Inventory of occupational stress) which evaluates the emotional, cognitive stress management and the coping strategy (personal resources for coping with stress). The research sample consisted of 253 secondary school teachers from the Olomouc Region, of whom 76 were men and 177 were women. The age range of the entire sample was from 22 to 68 years (mean age 47.94 years; SD 9.58). The existence of a negative relationship was confirmed between the victims of workplace bullying and all coping strategies monitored - social support, relaxation, self-care, and rational / cognitive coping.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2019 Conference Proceedings Book

  • ISBN

    978-605-66495-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    620-628

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Baku

  • Datum konání akce

    9. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku