Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typology and Resolution of Educational Situations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583023" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typology and Resolution of Educational Situations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The monograph provides basic infortmation in the fields of mapping and solving educational situations. It sums up the results of research that are presented in the form of a complete theory and simple examples that can be used as guides for practical solutions. In the first part of the monograph is presented a theory that originated in the long-term research of the author and his desire for understanding and describing the situations as basic phenomena of work with the student and the teacher in the process of self-creation of identity of the teacher. On the basis of the practical examples, the basic types of situations and their solutions are explained. The second part is designed to provide readers with instructions on working with diagnostic methods and educational procedures. This section concludes case studies that are at the same time results of the whole research and are designed to be used as a didactic material in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology and Resolution of Educational Situations

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph provides basic infortmation in the fields of mapping and solving educational situations. It sums up the results of research that are presented in the form of a complete theory and simple examples that can be used as guides for practical solutions. In the first part of the monograph is presented a theory that originated in the long-term research of the author and his desire for understanding and describing the situations as basic phenomena of work with the student and the teacher in the process of self-creation of identity of the teacher. On the basis of the practical examples, the basic types of situations and their solutions are explained. The second part is designed to provide readers with instructions on working with diagnostic methods and educational procedures. This section concludes case studies that are at the same time results of the whole research and are designed to be used as a didactic material in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5232-6

  • Počet stran knihy

    94

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy