Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychological Aspects of Formation of Attitudes among Students at the Secondary Schools to Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583668" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583668 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.6" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychological Aspects of Formation of Attitudes among Students at the Secondary Schools to Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the attitude to study and its determinants in the process of education and education. It captures the attitudes of students to study at two types of schools and verifies the interrelationships between attitudes to study and chosen explanatory variables. Respondents are students of grammar schools and secondary vocational schools. In order to fulfill this intention, the empirical research was carried out, the main method of which is the semantic differential and questionnaire survey.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological Aspects of Formation of Attitudes among Students at the Secondary Schools to Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the attitude to study and its determinants in the process of education and education. It captures the attitudes of students to study at two types of schools and verifies the interrelationships between attitudes to study and chosen explanatory variables. Respondents are students of grammar schools and secondary vocational schools. In order to fulfill this intention, the empirical research was carried out, the main method of which is the semantic differential and questionnaire survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    48-60

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku