Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motor skills as a predictor of adaptive behavior of pupils - pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584315" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584315 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i6.2931" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i6.2931</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i6.2931" target="_blank" >10.18844/prosoc.v4i6.2931</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motor skills as a predictor of adaptive behavior of pupils - pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The level of motor skills is an important indicator of optimal child’s growth and development. The shortcomings in the area can cause gradual decrease of child’s activity in the school group, which negatively effects child’s adaptive behavior. The aim of the pilot study was to analyze the relationship between the level of motor skills and the ability to adapt on a given social group – school class. The research group obtained 110 pupils of primary school aged 9 – 11. The data about adaptive behavior skills was collected by Piers-Harris Children ´s Self-Concept Scale 2 (Piers &amp; Herzberg, 2009). The level of motor skills was monitored by TGMD-2 test (Ulrich, 2000). The research was authorized by Ethical committee of pedagogical faculty in Olomouc and legal representatives of children confirmed agreement of participation in the research. It is necessary to examine this area, because the level of gross motor skills (locomotive and manipulative) could be one of the predictors of child’s adaptive behavior. The aimed development of motor skills in physical education at compulsory schooling could lead to development of pro-social behavior also in older age categories. The data was collected within the project IGA_PdF_2017_002.

  • Název v anglickém jazyce

    Motor skills as a predictor of adaptive behavior of pupils - pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    The level of motor skills is an important indicator of optimal child’s growth and development. The shortcomings in the area can cause gradual decrease of child’s activity in the school group, which negatively effects child’s adaptive behavior. The aim of the pilot study was to analyze the relationship between the level of motor skills and the ability to adapt on a given social group – school class. The research group obtained 110 pupils of primary school aged 9 – 11. The data about adaptive behavior skills was collected by Piers-Harris Children ´s Self-Concept Scale 2 (Piers &amp; Herzberg, 2009). The level of motor skills was monitored by TGMD-2 test (Ulrich, 2000). The research was authorized by Ethical committee of pedagogical faculty in Olomouc and legal representatives of children confirmed agreement of participation in the research. It is necessary to examine this area, because the level of gross motor skills (locomotive and manipulative) could be one of the predictors of child’s adaptive behavior. The aimed development of motor skills in physical education at compulsory schooling could lead to development of pro-social behavior also in older age categories. The data was collected within the project IGA_PdF_2017_002.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    202-209

  • Název nakladatele

    SciencePark Research, Organization and Counseling (SPROC)

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Zagreb, Croatia

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku