Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of informatics curriculum in Czech schools and possible implications for teacher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584918" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of informatics curriculum in Czech schools and possible implications for teacher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the current concept of Computer Science education from the perspective of Czech Computer Science teachers and their opinions on and attitudes to the present situation in ICT education, and deals with the degree to which those teachers are or are not prepared for the upcoming changes. This should form the basis of changes in the training of the existing students of teaching as well as already practising teachers. A fundamental area for our paper is the mutual link between mathematics and Computer Science education, the use of one field in the other, and the possibilities and degree of implementation of these (to us logical) inter-subject links in the present-day education reality. The tool for our survey is a questionnaire distributed among more than a hundred Czech teachers. The outcome is the presentation of selected results of our survey.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of informatics curriculum in Czech schools and possible implications for teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the current concept of Computer Science education from the perspective of Czech Computer Science teachers and their opinions on and attitudes to the present situation in ICT education, and deals with the degree to which those teachers are or are not prepared for the upcoming changes. This should form the basis of changes in the training of the existing students of teaching as well as already practising teachers. A fundamental area for our paper is the mutual link between mathematics and Computer Science education, the use of one field in the other, and the possibilities and degree of implementation of these (to us logical) inter-subject links in the present-day education reality. The tool for our survey is a questionnaire distributed among more than a hundred Czech teachers. The outcome is the presentation of selected results of our survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceedings Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    807-811

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku