Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The External Control Scale Applied to Pre-Service Elementary School Math Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585103" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333164988" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333164988</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The External Control Scale Applied to Pre-Service Elementary School Math Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The quality of the pre-service training of mathematics teachers is affected by multiple factors. We believe that in the Czech environment, there is a lack of focus on pre-service teachers of the primary school, a lack of interconnection of the field-specific didactics and psychology. One of most important issue is locus of control. Teachers with a high external locus of control believe that control over events during the teaching and what pupils do is outside them, and that they personally have little or no control over mathematics lesson. Therefore they should have been instructed during their pre-service to build positive attitude for their future teaching of mathematics. The aim of this paper is introduce the results of the survey among pre-service elementary teachers about degree how they are able to influence pupils achievement in mathematics. We used the short Norwegian External Control Scale which consists of five items. Responses were given on a six-point scale.

  • Název v anglickém jazyce

    The External Control Scale Applied to Pre-Service Elementary School Math Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of the pre-service training of mathematics teachers is affected by multiple factors. We believe that in the Czech environment, there is a lack of focus on pre-service teachers of the primary school, a lack of interconnection of the field-specific didactics and psychology. One of most important issue is locus of control. Teachers with a high external locus of control believe that control over events during the teaching and what pupils do is outside them, and that they personally have little or no control over mathematics lesson. Therefore they should have been instructed during their pre-service to build positive attitude for their future teaching of mathematics. The aim of this paper is introduce the results of the survey among pre-service elementary teachers about degree how they are able to influence pupils achievement in mathematics. We used the short Norwegian External Control Scale which consists of five items. Responses were given on a six-point scale.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    180-184

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku