Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluace vybraných výsledků dosaženého kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u žáků 9. ročníků základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585247" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/980/3053/726-3" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/980/3053/726-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evaluace vybraných výsledků dosaženého kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u žáků 9. ročníků základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hodnocení kvality vzdělávání bývá často zprostředkováno přes úroveň dosažených vzdělávacích výsledků žáků. Pro řadu vzdělávacích oborů nižšího sekundárního vzdělávání je vytvořena kaskáda testovacích nástrojů pro monitorování kvality vzdělávání na národní i mezinárodní úrovni. Pro vzdělávací obor Výchova ke zdraví tyto evaluační nástroje doposud absentovaly stejně jako povědomí o dosažených vzdělávacích výsledcích žáků v tomto vzdělávacím oboru. Cílem představovaného výzkumu tedy bylo vytvořit evaluační nástroj monitorující dosaženou úroveň kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a zjistit tak úroveň osvojeného kurikula žáky. Na základě výsledků didaktického výstupního kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, využitém u 910 žáků 9. ročníků základních škol lze konstatovat, že úroveň dosaženého kurikula žáky se jeví jako neoptimální a je shledána disproporce mezi projektovým a dosaženým kurikulem vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. V zcela správném splnění byl test v průměru žáky 9. ročníků zvládnut na 39 %, dle hodnocení s využitím váženého skóre pak na 70 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of selected results of achieved curriculum in educational field of Health education in students in grade 9 of elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    Quality of education is frequently evaluated by means of the level of students’ educational achievements. For a number of educational fields in lower secondary education a cascade of test tools has been developed to monitor the quality of education at a national and international level. For the educational field of Health education, so far there have been no evaluation tools to provide an overview of students’ achievements in this educational field. The aim of the present research was to develop an evaluation tool to monitor the achieved curricular level by students in the educational field of Health education and thus determine the level of adopted curriculum. The results of an initial didactic criterion-referenced test designed in compliance with the Standards for elementary education – Health education completed by 910 students in grade 9 of elementary school suggest that the level achieved curriculum appears to be insufficient and that there is a disproportion between the intended and achieved curriculum in the educational field of Health education. The test was successfully completed on average by 39% of students in grade 9; using the weighted score the success rate was 70%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Život ve zdraví 2017

  • ISBN

    978-80-210-8875-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    20-27

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku