Evaluace vybraných výsledků dosaženého kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u žáků 9. ročníků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585247" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/980/3053/726-3" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/980/3053/726-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evaluace vybraných výsledků dosaženého kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u žáků 9. ročníků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnocení kvality vzdělávání bývá často zprostředkováno přes úroveň dosažených vzdělávacích výsledků žáků. Pro řadu vzdělávacích oborů nižšího sekundárního vzdělávání je vytvořena kaskáda testovacích nástrojů pro monitorování kvality vzdělávání na národní i mezinárodní úrovni. Pro vzdělávací obor Výchova ke zdraví tyto evaluační nástroje doposud absentovaly stejně jako povědomí o dosažených vzdělávacích výsledcích žáků v tomto vzdělávacím oboru. Cílem představovaného výzkumu tedy bylo vytvořit evaluační nástroj monitorující dosaženou úroveň kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a zjistit tak úroveň osvojeného kurikula žáky. Na základě výsledků didaktického výstupního kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, využitém u 910 žáků 9. ročníků základních škol lze konstatovat, že úroveň dosaženého kurikula žáky se jeví jako neoptimální a je shledána disproporce mezi projektovým a dosaženým kurikulem vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. V zcela správném splnění byl test v průměru žáky 9. ročníků zvládnut na 39 %, dle hodnocení s využitím váženého skóre pak na 70 %.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of selected results of achieved curriculum in educational field of Health education in students in grade 9 of elementary school
Popis výsledku anglicky
Quality of education is frequently evaluated by means of the level of students’ educational achievements. For a number of educational fields in lower secondary education a cascade of test tools has been developed to monitor the quality of education at a national and international level. For the educational field of Health education, so far there have been no evaluation tools to provide an overview of students’ achievements in this educational field. The aim of the present research was to develop an evaluation tool to monitor the achieved curricular level by students in the educational field of Health education and thus determine the level of adopted curriculum. The results of an initial didactic criterion-referenced test designed in compliance with the Standards for elementary education – Health education completed by 910 students in grade 9 of elementary school suggest that the level achieved curriculum appears to be insufficient and that there is a disproportion between the intended and achieved curriculum in the educational field of Health education. The test was successfully completed on average by 39% of students in grade 9; using the weighted score the success rate was 70%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Život ve zdraví 2017
ISBN
978-80-210-8875-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—