Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam filosofie ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585625" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam filosofie ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje problémy postavení filosofie v systému vzdělávání s ohledem na ostatní, tzv. speciální vědy, jakož i jejich vzájemné vztahy. Jejich řešení není snadné kvůli specifické povaze filosofie. Autor, na základě svých mnohaletých zkušeností s výukou, nabízí jistá doporučení. Cílem příspěvku je přesvědčivě ukázat nezbytnost filosofického vzdělání jak pro studenty gymnázií, tak vysokých škol.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Philosophy for Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the problems of the position of philosophy in the system of education, with regard to other, so called special sciences, as well as their mutual relations. Their solution is not easy because of the specific character of philosophy. The author, on the basis of his many years’ experience of lecturing, presents some recommendations. The aim of the paper is to demonstrate the necessity to provide both students of secondary grammar schools and students at universities with philosophical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    93-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus