Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intellectual and School Status of Pupils at Compulsory Schools Attendance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585647" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.11.2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.11.2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.11.2" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.11.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intellectual and School Status of Pupils at Compulsory Schools Attendance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The start of compulsory school attendance is an important milestone in a child’s life. The process of individual adaptation to the school environment and the ability of adaptive behavior is related to personal characteristics like self-confidence, anxiety, level of frustration, tolerance and emotional stability. Apart from social abilities, the intellectual status of the child are also related to the succesful process of individual adaptation to the school environment. The aim of this research is to analyse the relationship among some contributing factors such as behavioral adjustment, freedom from anxiety and popularity in class to the process of adaptation to the school environment in the context of the intellectual status of the child. The data was obtained using the Piers-Harris questionnaire (Piers &amp; Herzberg, 2009).

  • Název v anglickém jazyce

    Intellectual and School Status of Pupils at Compulsory Schools Attendance

  • Popis výsledku anglicky

    The start of compulsory school attendance is an important milestone in a child’s life. The process of individual adaptation to the school environment and the ability of adaptive behavior is related to personal characteristics like self-confidence, anxiety, level of frustration, tolerance and emotional stability. Apart from social abilities, the intellectual status of the child are also related to the succesful process of individual adaptation to the school environment. The aim of this research is to analyse the relationship among some contributing factors such as behavioral adjustment, freedom from anxiety and popularity in class to the process of adaptation to the school environment in the context of the intellectual status of the child. The data was obtained using the Piers-Harris questionnaire (Piers &amp; Herzberg, 2009).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    17-25

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku