Intellectual and School Status of Pupils at Compulsory Schools Attendance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585647" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.11.2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.11.2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.11.2" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.11.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intellectual and School Status of Pupils at Compulsory Schools Attendance
Popis výsledku v původním jazyce
The start of compulsory school attendance is an important milestone in a child’s life. The process of individual adaptation to the school environment and the ability of adaptive behavior is related to personal characteristics like self-confidence, anxiety, level of frustration, tolerance and emotional stability. Apart from social abilities, the intellectual status of the child are also related to the succesful process of individual adaptation to the school environment. The aim of this research is to analyse the relationship among some contributing factors such as behavioral adjustment, freedom from anxiety and popularity in class to the process of adaptation to the school environment in the context of the intellectual status of the child. The data was obtained using the Piers-Harris questionnaire (Piers & Herzberg, 2009).
Název v anglickém jazyce
Intellectual and School Status of Pupils at Compulsory Schools Attendance
Popis výsledku anglicky
The start of compulsory school attendance is an important milestone in a child’s life. The process of individual adaptation to the school environment and the ability of adaptive behavior is related to personal characteristics like self-confidence, anxiety, level of frustration, tolerance and emotional stability. Apart from social abilities, the intellectual status of the child are also related to the succesful process of individual adaptation to the school environment. The aim of this research is to analyse the relationship among some contributing factors such as behavioral adjustment, freedom from anxiety and popularity in class to the process of adaptation to the school environment in the context of the intellectual status of the child. The data was obtained using the Piers-Harris questionnaire (Piers & Herzberg, 2009).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
17-25
Název nakladatele
Future Academy
Místo vydání
Porto
Místo konání akce
Porto, Portugal
Datum konání akce
11. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—