ICT podpora badatelsky orientovaného přístupu ve výuce matematiky na 2. stupni základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Nocar.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Nocar.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT podpora badatelsky orientovaného přístupu ve výuce matematiky na 2. stupni základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době jeden z konstruktivistických přístupů ve výuce je označován jako badatelsky orientovaná výuka. V článku poukážeme na výsledky výzkumného šetření mezi učiteli matematiky 2. stupně ZŠ, jehož cílem bylo zjistit, jaké povědomí mají učitelé o badatelsky orientované výuce, zda znají tento přístup, zda jej využívají, realizují ve své výuce, jaké mají konkrétní zkušenosti, v jakých oblastech matematiky jej využívají, jakých nástrojů ICT k tomu využívají a jaké překážky jim brání k širšímu uplatnění těchto metod ve výuce.
Název v anglickém jazyce
ICT Support of Inquiry-based Approach in Teaching Mathematics at Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
Currently, one of the constructivist approaches in teaching is known as inquiry-based teaching. In the article, we point out the results of the research among teachers of mathematics at elementary schools which aim was to find out what awareness of inquiry-based teaching teachers have, whether they know this approach, whether they use it, whether they implement it in their teaching, what particular experience have they, in which parts of mathematics have they use it, what ICT tools they use to do so and what barriers impede them more frequent application of these methods in their teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
2336-2081
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
66-86
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—