Reflection of the Acquired Formal Education of Teachers from the Perspective of their Value Orientation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586420" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/2334/2483" target="_blank" >http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/2334/2483</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2017vol2.2334" target="_blank" >10.17770/sie2017vol2.2334</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflection of the Acquired Formal Education of Teachers from the Perspective of their Value Orientation
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the value orientation of teachers in the Czech Republic, who attempt to extend their formal education in the process of lifelong learning. The quality of the teacher directly influences the quality of the educational process, therefore the qualification of teachers has become the front theme of the international organisations. Lifelong Learning Centres as parts of the universities offer the programmes for teachers to extend their formal qualification. The primary aim of the article is to analyse teachers’ value orientation reflected by the formal education.
Název v anglickém jazyce
Reflection of the Acquired Formal Education of Teachers from the Perspective of their Value Orientation
Popis výsledku anglicky
The article deals with the value orientation of teachers in the Czech Republic, who attempt to extend their formal education in the process of lifelong learning. The quality of the teacher directly influences the quality of the educational process, therefore the qualification of teachers has become the front theme of the international organisations. Lifelong Learning Centres as parts of the universities offer the programmes for teachers to extend their formal qualification. The primary aim of the article is to analyse teachers’ value orientation reflected by the formal education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference
ISBN
—
ISSN
1691-5887
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
435-442
Název nakladatele
Rezekne Academy of Technologies
Místo vydání
Rēzekne
Místo konání akce
Rēzekne, Latvia
Datum konání akce
26. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—