Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of the Acquired Formal Education of Teachers from the Perspective of their Value Orientation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586420" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/2334/2483" target="_blank" >http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/2334/2483</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2017vol2.2334" target="_blank" >10.17770/sie2017vol2.2334</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of the Acquired Formal Education of Teachers from the Perspective of their Value Orientation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the value orientation of teachers in the Czech Republic, who attempt to extend their formal education in the process of lifelong learning. The quality of the teacher directly influences the quality of the educational process, therefore the qualification of teachers has become the front theme of the international organisations. Lifelong Learning Centres as parts of the universities offer the programmes for teachers to extend their formal qualification. The primary aim of the article is to analyse teachers’ value orientation reflected by the formal education.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of the Acquired Formal Education of Teachers from the Perspective of their Value Orientation

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the value orientation of teachers in the Czech Republic, who attempt to extend their formal education in the process of lifelong learning. The quality of the teacher directly influences the quality of the educational process, therefore the qualification of teachers has become the front theme of the international organisations. Lifelong Learning Centres as parts of the universities offer the programmes for teachers to extend their formal qualification. The primary aim of the article is to analyse teachers’ value orientation reflected by the formal education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    435-442

  • Název nakladatele

    Rezekne Academy of Technologies

  • Místo vydání

    Rēzekne

  • Místo konání akce

    Rēzekne, Latvia

  • Datum konání akce

    26. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku