Individualizace k přístupu ke vzdělávání studentů s aspergerovým syndromem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73586428" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73586428 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Individualizace k přístupu ke vzdělávání studentů s aspergerovým syndromem
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním tématem příspěvku je propojení inkluzivního vzdělávání a speciálních vzdělávacích potřeb studentů s Aspergerovým syndromem na středních školách v pojetí platné školské legislativy. Hlavním tématem příspěvku je náhled do možností podpory studentů s Aspergerovým syndromem z pohledu školského poradenského zařízení v rámci přizpůsobení podmínek konání maturitní zkoušky. Podstatná část příspěvku je tvořena případovými studiemi dospívajících mužů s Aspergerovým syndromem, obsahující informace týkající se jednak diagnostické dyády poruch autistického spektra, jednak deficitů z oblasti školních znalostí a vědomostí.
Název v anglickém jazyce
Individualization of the Approach to Students with Asperger Syndrome
Popis výsledku anglicky
The main theme of the paper is the connection between inclusive education and the special needs of high school students with Asperger syndrome in relation to the education legislation. The central part of the paper presents an overview of possible support provided to the students with Asperger syndrome from the viewpoint of the educational support center specifically in the area of modifying the graduation exam conditions. A substantial part of the paper comprises several case studies of young men with Asperger syndrome including information regarding the diagnostic dyad of the autism spectrum disorder as well as the deficiencies in the area of knowledge and learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nekonečno v psychologií
ISBN
978-80-244-5339-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
79-86
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
31. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—