Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053026" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on Asperger syndrome. It presents data fro the research studies. Students with this diagnosis are also students with special educational needs and need support at schools. Their intelligence level is in the average range, so they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of thesestudents are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.

  • Název v anglickém jazyce

    Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on Asperger syndrome. It presents data fro the research studies. Students with this diagnosis are also students with special educational needs and need support at schools. Their intelligence level is in the average range, so they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of thesestudents are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Journal of the National Pedagogical University Dragomanov

  • ISSN

    1802-128X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    26-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus