Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053026" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on Asperger syndrome. It presents data fro the research studies. Students with this diagnosis are also students with special educational needs and need support at schools. Their intelligence level is in the average range, so they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of thesestudents are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.
Název v anglickém jazyce
Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on Asperger syndrome. It presents data fro the research studies. Students with this diagnosis are also students with special educational needs and need support at schools. Their intelligence level is in the average range, so they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of thesestudents are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Journal of the National Pedagogical University Dragomanov
ISSN
1802-128X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
19
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
26-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—