Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá mírou zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech. Důraz je kladen na kurikulum izraelské, které lze svou strukturou vzhledem k vymezeným termínům považovat za vzorové. Izraelské kurikulum je v příspěvku komparováno s vybranými českými kurikulárními dokumenty. Zjištěné diference se pokoušíme vysvětlit v návaznosti na potřeby států s ohledem na historické, společenské a geografické aspekty. Teoretická báze výkladu o uplatnění pojmů ve světových kurikulárních dokumentech je tvořena myšlenkami vybraných světových odborníků v dané oblasti. Na podkladě jejich idejí se snažíme explikovat aktuálnost definované problematiky a s tím související značnou potřebnost pro její implementaci do českých kurikulárních dokumentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Representation of Shoa and Holocaust Terms in Selected Curriculum Documents

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the degree of representation of Shoah and Holocaust terms in selected curriculum documents. Emphasis is placed on the Israeli curriculum, which can be considered exemplary in its structure due to the defined terms. Israeli curriculum is compared with selected Czech curriculum documents. We try to explain the differences identified in connection with the needs of states with regard to historical, social and geographical aspects. The theoretical basis for the interpretation of concepts in world curriculum documents is formed by the ideas of selected world experts in the field. Based on her ideas, we try to expose the topicality of the defined issues, and the associated great need for its implementation into Czech curriculum documents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2018

  • ISBN

    978-80-87952-26-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    802-809

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku