Zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá mírou zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech. Důraz je kladen na kurikulum izraelské, které lze svou strukturou vzhledem k vymezeným termínům považovat za vzorové. Izraelské kurikulum je v příspěvku komparováno s vybranými českými kurikulárními dokumenty. Zjištěné diference se pokoušíme vysvětlit v návaznosti na potřeby států s ohledem na historické, společenské a geografické aspekty. Teoretická báze výkladu o uplatnění pojmů ve světových kurikulárních dokumentech je tvořena myšlenkami vybraných světových odborníků v dané oblasti. Na podkladě jejich idejí se snažíme explikovat aktuálnost definované problematiky a s tím související značnou potřebnost pro její implementaci do českých kurikulárních dokumentů.
Název v anglickém jazyce
Representation of Shoa and Holocaust Terms in Selected Curriculum Documents
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the degree of representation of Shoah and Holocaust terms in selected curriculum documents. Emphasis is placed on the Israeli curriculum, which can be considered exemplary in its structure due to the defined terms. Israeli curriculum is compared with selected Czech curriculum documents. We try to explain the differences identified in connection with the needs of states with regard to historical, social and geographical aspects. The theoretical basis for the interpretation of concepts in world curriculum documents is formed by the ideas of selected world experts in the field. Based on her ideas, we try to expose the topicality of the defined issues, and the associated great need for its implementation into Czech curriculum documents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2018
ISBN
978-80-87952-26-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
802-809
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—