Počítačové hry v kontextu volnočasových aktivit žáků 3. ročníků středních škol v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588668" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20395" target="_blank" >http://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20395</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačové hry v kontextu volnočasových aktivit žáků 3. ročníků středních škol v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Počítačové hry jsou v současnosti nedílnou součástí volnočasových aktivit především dětí, mládeže, a dospívajících, ale také se najde nemalý počet příznivců počítačových her mezi dospělými. Prezentovaný článek popisuje dílčí výsledky výzkumného šetření, které proběhlo ve dvou etapách na středních školách v Olomouckém, Pardubickém, Moravskoslezském, Zlínském a Jihomoravském kraji v České republice. Kvantitativní výzkumné šetření probíhalo formou dotazníku v letech 2016 a 2018. V první etapě se účastnilo 1393 žáků z 22 různých středních škol. Z toho bylo 10 gymnázií. Druhá etapa výzkumu probíhala pouze za účasti gymnázií, které byly totožné jako v první etapě a počet respondentů činil 529 žáků. Cílem bylo zjistit, jakou roli hrají počítačové hry ve volnočasových aktivitách žáků 3. ročníků středních škol.
Název v anglickém jazyce
Computer games in the context of leisure activities among secondary school students in grade 3 in the Czech republic.
Popis výsledku anglicky
At present, computer games are an integral part of leisure activities, especially among children, youth and adolescents, but there is also a considerable number of adults who are fond of computer games. The present paper describes the interim results of a research study conducted in two stages in secondary schools in the Olomouc, Pardubice, Moravian-Silesian, Zlín and South Moravian Region in the Czech Republic. The quantitative research study used a questionnaire and was conducted in 2016 and 2018. In the first stage the research involved 1,393 students from 22 secondary schools. Of the total number of schools, 10 were grammar schools. The second stage of the research included only the grammar schools that had participated in the first stage. The number of respondents was 529. The objective was to identify the role of computer games in the context of leisure activities among students in grade 3 of secondary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
22-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—