Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodič a rodičovství v digitální éře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588769" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodič a rodičovství v digitální éře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum Rodič a rodičovství v digitální éře I – Rizikové chování rodičů v online prostředí ve vztahu k dětem – se zaměřuje na cílovou skupinu, která v současnosti není dostatečně zmapovaná, a to na rodiče. Rodič má na dítě předškolního a školního věku zásadní vliv, ovlivňuje jeho názory, postoje, chování, působí také jako nástroj primární prevence, proto je nezbytné tuto cílovou skupinu podrobněji prozkoumat. Výzkum mapuje, zda a jakými způsoby rodiče regulují využívání technologií dětmi, jaké strategie regulace volí, zda mají přehled o tom, jaké aktivity děti v online prostředí provozují, zda dětem omezují přístup k různým druhům nežádoucího obsahu, jak rodiče hodnotí fenoném youtubering, jakým způsobem realizuje ve vztahu k dětem prevenci apod. Stejně tak nás zajímalo, jakým způsobem se v online světě chová rodič – jak nakládá se svými osobními údaji, ale také osobními údaji svých dětí, zda v online prostředí zažívá rizikové formy komunikace a zda se také útoků v online prostředí sám dopouští apod. Do výzkumu se zapojilo celkem 1093 rodičů z celé ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Parents and Parentship in the Digital Age

  • Popis výsledku anglicky

    Research Parent and Parenting in the Digital Age I - Parental risk behavior in an online environment in relation to children - focuses on a target group that is currently not sufficiently mapped to parents. The parent has a crucial influence on the child&apos;s pre-school and school age, it influences his / her views, attitudes, behaviors, acts as a primary prevention tool, so it is necessary to explore this target group in more detail. Research surveys whether parents control how children use technology, what strategies they choose to control, whether they have an overview of what activities kids perform in the online environment, whether children are restricting access to different types of unwanted content, how parents assess phenomenal youtubering, how etc. We were also interested in how the parent behaves in the online world - how he treats his / her personal data but also the personal data of his / her children, whether he / she is experiencing risky forms of communication in the online environment and whether attacks also occur in the the online environment itself. A total of 1,093 parents from all over the Czech Republic participated in the research.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    26

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    O2 Czech Republic

  • Verze