Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589620" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://docs.wixstatic.com/ugd/d546b1_838b960259e448e79c90c577bf556d51.pdf" target="_blank" >https://docs.wixstatic.com/ugd/d546b1_838b960259e448e79c90c577bf556d51.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level
Popis výsledku v původním jazyce
Presented article to find new ways of nurturing technical creativity of pupils in teaching of at primary school and to analyze additional aspects affecting this process. Introductory parts contain basic findings of psychology of creativity, pedagogical concept of creativity, brief description of concrete methodical tools and additional didactical aspects of the development of pupils´ technical creativity. Following is a brief proposal of the methodology. in design of a methodology of developing technical creativity in teaching. The core of the methodology lies in divergent tasks and graphical recording of solving of tasks using mind maps. The article contains findings of a research on success of primary school pupils in solving of the divergent tasks and its comparison with small experimental group.
Název v anglickém jazyce
Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level
Popis výsledku anglicky
Presented article to find new ways of nurturing technical creativity of pupils in teaching of at primary school and to analyze additional aspects affecting this process. Introductory parts contain basic findings of psychology of creativity, pedagogical concept of creativity, brief description of concrete methodical tools and additional didactical aspects of the development of pupils´ technical creativity. Following is a brief proposal of the methodology. in design of a methodology of developing technical creativity in teaching. The core of the methodology lies in divergent tasks and graphical recording of solving of tasks using mind maps. The article contains findings of a research on success of primary school pupils in solving of the divergent tasks and its comparison with small experimental group.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL 18 Conference Proceeding Book
ISBN
978-605-66495-3-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
73-79
Název nakladatele
Sakarya University
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Wroclaw, Poland
Datum konání akce
3. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—