Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589620" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://docs.wixstatic.com/ugd/d546b1_838b960259e448e79c90c577bf556d51.pdf" target="_blank" >https://docs.wixstatic.com/ugd/d546b1_838b960259e448e79c90c577bf556d51.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented article to find new ways of nurturing technical creativity of pupils in teaching of at primary school and to analyze additional aspects affecting this process. Introductory parts contain basic findings of psychology of creativity, pedagogical concept of creativity, brief description of concrete methodical tools and additional didactical aspects of the development of pupils´ technical creativity. Following is a brief proposal of the methodology. in design of a methodology of developing technical creativity in teaching. The core of the methodology lies in divergent tasks and graphical recording of solving of tasks using mind maps. The article contains findings of a research on success of primary school pupils in solving of the divergent tasks and its comparison with small experimental group.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level

  • Popis výsledku anglicky

    Presented article to find new ways of nurturing technical creativity of pupils in teaching of at primary school and to analyze additional aspects affecting this process. Introductory parts contain basic findings of psychology of creativity, pedagogical concept of creativity, brief description of concrete methodical tools and additional didactical aspects of the development of pupils´ technical creativity. Following is a brief proposal of the methodology. in design of a methodology of developing technical creativity in teaching. The core of the methodology lies in divergent tasks and graphical recording of solving of tasks using mind maps. The article contains findings of a research on success of primary school pupils in solving of the divergent tasks and its comparison with small experimental group.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 18 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    73-79

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Wroclaw, Poland

  • Datum konání akce

    3. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku