Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional History and its Use in Teaching of History and Social Sciences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73592261" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73592261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional History and its Use in Teaching of History and Social Sciences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is focused on the regional history issues and its effective use in the curriculum of history, more precisely in the citizenship education. Regional history represents a specific and fairly diverse area of history that appropriately and efficiently complements the teaching of history itself. The subject of regional history also sets specific requirements for teacher training and his/her ability to present and reflect sub-segments of regional history in a wider context. In terms of pupils, regional history is a positive factor that strengthens their relationship to the environment in which they live, deepens their historical awareness and interest in the past (and present) of the region. Regional history also contributes to the didactics of history, in which it enables not only to develop the cognitive component, but also enhances the pupil&apos;s versatile development (affective and psychomotor goals) important for shaping his/her value system and overall outlook and perception of the outside world.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional History and its Use in Teaching of History and Social Sciences

  • Popis výsledku anglicky

    The text is focused on the regional history issues and its effective use in the curriculum of history, more precisely in the citizenship education. Regional history represents a specific and fairly diverse area of history that appropriately and efficiently complements the teaching of history itself. The subject of regional history also sets specific requirements for teacher training and his/her ability to present and reflect sub-segments of regional history in a wider context. In terms of pupils, regional history is a positive factor that strengthens their relationship to the environment in which they live, deepens their historical awareness and interest in the past (and present) of the region. Regional history also contributes to the didactics of history, in which it enables not only to develop the cognitive component, but also enhances the pupil&apos;s versatile development (affective and psychomotor goals) important for shaping his/her value system and overall outlook and perception of the outside world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2018 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    647-650

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Wroclaw

  • Datum konání akce

    3. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku