Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software IV – Nástroj umělé inteligence na portálu SSN, který bude žákům nabízet další motivační vzdělávací obsah k dalšímu procvičení na základě jejich předchozích výsledků.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64831027%3A_____%2F23%3AN0000003" target="_blank" >RIV/64831027:_____/23:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software IV – Nástroj umělé inteligence na portálu SSN, který bude žákům nabízet další motivační vzdělávací obsah k dalšímu procvičení na základě jejich předchozích výsledků.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nástroj je implementován jako nabídka doporučených cvičení při zadávání domácích úkolů konkrétní třídě v prostředí ŠsN pro učitele. Doporučení vychází z agregace modelů znalostí jednotlivých žáků do ,,průměrného žáka třídy” a modelů složitostí cvičení. Nástroj umožňuje učiteli rozvíjet jeho třídu (svoji skupinu žáků) jako celek, kdy zároveň vychází z odhadů a respektuje znalosti jednotlivců v této skupině.

  • Název v anglickém jazyce

    Software IV - An artificial intelligence tool on the SSN portal that will offer students additional motivational learning content for further practice based on their past performance.

  • Popis výsledku anglicky

    The tool is implemented as a menu of recommended exercises for assigning homework to a specific class in the ŠsN environment for teachers. The recommendations are based on the aggregation of models of individual pupils' knowledge into "average pupil of the class" and models of exercise complexity. The tool allows the teacher to develop his/her class (his/her group of pupils) as a whole, based on estimates and respecting the knowledge of the individuals in the group.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG20_321%2F0024420" target="_blank" >EG20_321/0024420: Experimentální vývoj modulu adaptivního procvičování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Chytrá Viky

  • Technické parametry

    Model byl nejprve implementován v experimentální podobě. Na základě dat o výsledcích cvičení nasbíraných na ŠsN byly zkoumány jeho vlastnosti a optimalizovány jeho parametry tak , aby došlo u nových uživatelů k co nejrychlejšímu hrubému odhadu jejich znalostí, ale zároveň model umožňoval sledovat dlouhodobý vývoj znalostí. Dále byla implementována první verze doporučovací služby. Tato služba je založena na předpokladu, že rychlost zisku znalostí a retence uživatelů je velkou částí ovlivněna složitostí doporučovaných cvičení, který vychází z literatury na toto téma. Optimální složitost je závislá na typu procvičovaných znalostí (procedurální/faktické), charakteru uživatele a dalších faktorech a byla v první fázi volena tak, aby nebyla doporučována ani velmi jednoduchá cvičení, ani demotivující, příliš složitá cvičení. V rámci implementovaného systému je složitost doporučených cvičení ovládána pomocí cílové úspěšnosti uživatele, která byla nastavena na 70 %. Služba doporučení byla společně s optimalizovaným modelem integrována do kontejnerů odpovídající softwarové architektuře. Tyto kontejnery byly nezasazeny v cloudové službě a napojeny na testovací prostředí ŠsN. Současně byl do tohoto prostředí implementován nový design ŠsN umožňující zobrazení doporučení pro uživatele na několika místech portálu (např. dashboard uživatele nebo stránka vyhodnocení cvičení). Ve spolupráci s FPE byla do nástroje přidáno pravidlo pro doporučení prerekvizit na základě kurikulárních map. Takto bylo zajištěno, že pokud uživatel realizuje značně horší výkon na cvičení, než model předpokládá, je mu doporučeno expertně zvolené cvičení, které obsahem znalostí předchází danému cvičení a jeho zvládnutí může být nutnou podmínkou pro jeho zvládnutí. Nad expertně nastavenou kurikulární mapou pro některé předměty byla provedena analýza konzistence a datová analýza pro ověření těchto prerekvizitních vztahů založená na předpokladu, že uživatelé, kteří zvládli prerekvizitní úlohu, budou na následujícím cvičení vykazovat lepší výsledky než ostatní uživatelé. Následně byl navržen systém pro automatické určení prerekvizit na základě dat.

  • Ekonomické parametry

    Tato funkcionalita je aktuálně volně přístupná registrovaným žákům portálu. Zatímco se engine učí, příjemce nadále pracuje na jeho vylepšení na základě sbíraných dat z ostrého provozu. Poté bude engine přístupný pouze po zakoupení licencí učitelem či rodičem. Tento model licencování by se měl na dále rozrůstat a zajistit tak samostatnou udržitelnost celého projektu, který je momentálně financován z printových produktů.

  • IČO vlastníka výsledku

    64831027

  • Název vlastníka

    Nakladatelství Fraus, s.r.o.