Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017392" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.
Název v anglickém jazyce
Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Popis výsledku anglicky
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Care of Educational Institutions about Childern Health
ISBN
5-7434-0349-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace
Místo vydání
Sint Petersburg
Místo konání akce
Saint Petersburg
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—