Role of the Type of Study in Relation to Anxiety and Academic Success
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593169" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Role of the Type of Study in Relation to Anxiety and Academic Success
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of the paper is to broaden the knowledge base of a large group of pre-service teachers in relation to the analysis of the relationship between the type of study, anxiety and academic success. To obtain the required data, we used the State-Trait Anxiety Inventory, Trait version. The sample consisted of 411 undergraduate students of the teaching profession (avg. age 24 = 68, SD = 6, 26, range 19-54), of which 76 were men and 335 women. The results are directly related to the total set of students, gender and type of study. Day-study students have shown that higher anxiety is generally associated with weaker academic and social skills. Distant study students have demonstrated anxiety relationships with multiple variables (including learning outcomes).
Název v anglickém jazyce
Role of the Type of Study in Relation to Anxiety and Academic Success
Popis výsledku anglicky
The main objective of the paper is to broaden the knowledge base of a large group of pre-service teachers in relation to the analysis of the relationship between the type of study, anxiety and academic success. To obtain the required data, we used the State-Trait Anxiety Inventory, Trait version. The sample consisted of 411 undergraduate students of the teaching profession (avg. age 24 = 68, SD = 6, 26, range 19-54), of which 76 were men and 335 women. The results are directly related to the total set of students, gender and type of study. Day-study students have shown that higher anxiety is generally associated with weaker academic and social skills. Distant study students have demonstrated anxiety relationships with multiple variables (including learning outcomes).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL 18 Conference Proceeding Book
ISBN
978-605-66495-3-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
815-820
Název nakladatele
Sakarya University
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Wroclav
Datum konání akce
3. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—