Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher Efficacy, Work Engagement, and Social Support Among Chinese Special Education School Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593459" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.00648/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.00648/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2018.00648" target="_blank" >10.3389/fpsyg.2018.00648</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher Efficacy, Work Engagement, and Social Support Among Chinese Special Education School Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates the relationship between teacher efficacy and socio-demographic factors, work engagement, and social support among Chinese special education school teachers. The sample comprised 1,027 special education school teachers in mainland China. The Teachers&apos; Sense of Efficacy Scale, the Multi-Dimensional Scale of Perceived Social Support, and the Utrecht Work Engagement Scale were used for data collection. Correlation analysis revealed that social support, work engagement, and teacher efficacy were significantly correlated with each other. Additionally, gender, years of experience, and monthly salary were significant predictors of teacher efficacy. Furthermore, structural equation modeling analysis showed that social support exerted its indirect effect on teacher efficacy through the mediation of work engagement. The findings of this study provide a new perspective on the complex association between social support and teacher efficacy. The explanations and limitations of these findings are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher Efficacy, Work Engagement, and Social Support Among Chinese Special Education School Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates the relationship between teacher efficacy and socio-demographic factors, work engagement, and social support among Chinese special education school teachers. The sample comprised 1,027 special education school teachers in mainland China. The Teachers&apos; Sense of Efficacy Scale, the Multi-Dimensional Scale of Perceived Social Support, and the Utrecht Work Engagement Scale were used for data collection. Correlation analysis revealed that social support, work engagement, and teacher efficacy were significantly correlated with each other. Additionally, gender, years of experience, and monthly salary were significant predictors of teacher efficacy. Furthermore, structural equation modeling analysis showed that social support exerted its indirect effect on teacher efficacy through the mediation of work engagement. The findings of this study provide a new perspective on the complex association between social support and teacher efficacy. The explanations and limitations of these findings are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Psychology

  • ISSN

    1664-1078

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Kód UT WoS článku

    000431520700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047019802