Teacher self-efficacy in instruction and in parent involvement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868458" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868458 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-205" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-205</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-205" target="_blank" >10.5817/PedOr2012-2-205</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vnímaná zdatnost (self-efficacy) učitele: oblast vyučování a oblast spolupráce s rodiči
Popis výsledku v původním jazyce
V štúdii predkladáme výskum vnímanej zdatnosti učiteľa (self-efficacy) na vzorke slovenských učiteľov základných škôl v dvoch oblastiach: v oblasti vyučovania a v oblasti spolupráce s rodičmi. Vo výskume boli použité dva výskumné nástroje: 16 položková slovenská verzia dotazníka TES autorov Gibsonovej a Demba a 24- položkový dotazník na meranie vnímanej zdatnosti učiteľa spolupracovať s rodičmi (ZdUR), ktorý bol vyvinutý autormi tejto štúdie. Korelácia medzi ZdUR a prvou dimenziou TES bola 0,58 a medziZdUR a druhou dimenziou TES bola len 0,01. Učitelia základných škôl na Slovensku (n = 152) skórovali vyššie vo všetkých dimenziách ZdUR ako v dimenziách TES s výnimkou vnímanej zdatnosti angažovať rodičov do aktivít školy. Aby sa zistili diagnostické možnosti obidvoch dotazníkov, z výskumného súboru boli vybratí štyria učitelia, ktorí sa ukázali odlišní z hľadiska vnímanej zdatnosti pre vyučovanie a pre spoluprácu s rodičmi.
Název v anglickém jazyce
Teacher self-efficacy in instruction and in parent involvement
Popis výsledku anglicky
The study investigated self-efficacy of a sample of Slovak primary school teachers in two areas: area of instruction and area of parent involvement. Two instruments were used: the 16-item Slovak version of Teacher Efficacy Scale of Gibson and Dembo, andZdUR, a 24-item scale to measure self-efficacy of teacher in parents? involvement, developed by authors of the present study. The correlation between scores of personal teaching efficacy dimension of TES and ZdUR was 0.58 and between general teaching efficacy of TES and ZdUR was only 0.01. Teachers in this sample had better scores in all dimensions of ZdUR than those of TES, with the exception of engaging parents in school activities. Scores of four teachers in TES and ZdUR were analysed to document thepossibility of making the individual profiles of teacher self-efficacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
205-221
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—