Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher self-efficacy in instruction and in parent involvement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868458" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-205" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-205" target="_blank" >10.5817/PedOr2012-2-205</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Vnímaná zdatnost (self-efficacy) učitele: oblast vyučování a oblast spolupráce s rodiči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V štúdii predkladáme výskum vnímanej zdatnosti učiteľa (self-efficacy) na vzorke slovenských učiteľov základných škôl v dvoch oblastiach: v oblasti vyučovania a v oblasti spolupráce s rodičmi. Vo výskume boli použité dva výskumné nástroje: 16 položková slovenská verzia dotazníka TES autorov Gibsonovej a Demba a 24- položkový dotazník na meranie vnímanej zdatnosti učiteľa spolupracovať s rodičmi (ZdUR), ktorý bol vyvinutý autormi tejto štúdie. Korelácia medzi ZdUR a prvou dimenziou TES bola 0,58 a medziZdUR a druhou dimenziou TES bola len 0,01. Učitelia základných škôl na Slovensku (n = 152) skórovali vyššie vo všetkých dimenziách ZdUR ako v dimenziách TES s výnimkou vnímanej zdatnosti angažovať rodičov do aktivít školy. Aby sa zistili diagnostické možnosti obidvoch dotazníkov, z výskumného súboru boli vybratí štyria učitelia, ktorí sa ukázali odlišní z hľadiska vnímanej zdatnosti pre vyučovanie a pre spoluprácu s rodičmi.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher self-efficacy in instruction and in parent involvement

  • Popis výsledku anglicky

    The study investigated self-efficacy of a sample of Slovak primary school teachers in two areas: area of instruction and area of parent involvement. Two instruments were used: the 16-item Slovak version of Teacher Efficacy Scale of Gibson and Dembo, andZdUR, a 24-item scale to measure self-efficacy of teacher in parents? involvement, developed by authors of the present study. The correlation between scores of personal teaching efficacy dimension of TES and ZdUR was 0.58 and between general teaching efficacy of TES and ZdUR was only 0.01. Teachers in this sample had better scores in all dimensions of ZdUR than those of TES, with the exception of engaging parents in school activities. Scores of four teachers in TES and ZdUR were analysed to document thepossibility of making the individual profiles of teacher self-efficacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    205-221

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus