Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher´s perceived self-efficacy in collaboration with parents: The construction of a research instrument

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869699" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/08/Pedag_13_2_Vn%C3%ADman%C3%A1_Majer%C4%8D%C3%ADkov%C3%A1.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/08/Pedag_13_2_Vn%C3%ADman%C3%A1_Majer%C4%8D%C3%ADkov%C3%A1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Vnímaná zdatnosť (self-efficacy) učiteľa spolupracovať s rodičmi: konštrukcia výskumného nástroja

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vnímaná profesijná zdatnosť sa interpretuje ako presvedčenie učiteľa o svojich schopnostiach, ktoré ho predurčujú k úspechom v plnení edukačných úloh. Bolo dokázané, že vnímaná zdatnosť učiteľa je dôležitou charakteristikou učiteľa, ktorá má tesný vztahk úspechu v jeho profesii. Učitelia s vysokou vnímanou zdatnosťou prejavujú väčšie oduševnenie pre svoju prácu a vyššiu oddanosť svojej profesii. Vyššie self-effi cacy pozitívne ovplyvňuje aj efektívne rozvíjanie vzťahu učiteľa s rodičmi. Jadrom štúdie je opis konštrukcie nástroja na zisťovanie vnímanej zdatnosti učiteľa rozvíjať tento vzťah (dotazník Zdatnosť učiteľa rozvíjať spoluprácu s rodičmi). Výskumnou vzorkou bol súbor 150 učiteľov základných škôl v Slovenskej republike. Na základe faktorovej analýzy sa autori rozhodli pre päť faktorov, ktoré vysvetľujú 70,6 % celkovej variancie. Korelácie medzi dimenziami dotazníka sa pohybujú v rozmedzí od 0,29 po 0,55. Reliabilita alfa jednotlivých dimenzií je od 0,886 do 0,905. Skóre v jedno

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher´s perceived self-efficacy in collaboration with parents: The construction of a research instrument

  • Popis výsledku anglicky

    Perceived teacher´s self-efficacy is interpreted as teacher beliefs about his/her capabilities that make it ideal for success in meeting the educational tasks. It has been shown that perceived teacher´s self-efficacy is an important characteristic of a teacher who has a close relationship to success in his profession. Teachers with high perceived teacher´s self-efficacy greater enthusiasm for their work and dedication to their profession better. Higher self-effi cacy positively affects the development of effective teacher relationship with parents. The core of the study is a description of the design tool to detect perceived teacher´s self-efficacy to develop this relationship (teacher questionnaire: Proficiency develop cooperation with parents). Survey sample was set 150 primary school teachers in the Slovak Republic. Based on factor analysis, the authors decided on five factors explaining 70.6% of the total variance. Correlations between dimensions questionnaire ranging from 0.29 ove

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    109-268

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus