Speciální pedagog jako profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593523" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593523 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Speciální pedagog jako profese
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika, kterou monografie představuje, je zaměřena do oblasti speciální pedagogiky. Cílovou skupinou byli speciální pedagogové pracující ve školách zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a školách běžného typu. Předmětem zkoumání byla míra jejich pracovní angažovanosti a uvědomované efektivity práce. Pro výzkum bylo využito stávajících nástrojů: Utrechtské škály pracovní angažovanosti (UWES), Škály učitelova vnímání efektivity (TSES). Cílem studie bylo přinést poznatky o současném sebepojetí speciálních pedagogů, vyhledání kritických míst pro odbornou podporu a v neposlední řadě i informace k využití při přípravě budoucích speciálních pedagogů. Předmět zkoumání byl vymezen otázkami: 1. Jaký je charakter pracovní angažovaností a účinnosti u vzorku speciálních pedagogů? 2. Existuje vztah mezi účinností a pracovní angažovaností u speciálních pedagogů? 3. Má délka praxe vliv na pracovní angažovanost a účinnost u speciálních pedagogů? Analýzou dat získaných oběma dotazníky od 282 speciálních pedagogů, bylo možné formulovat závěr.
Název v anglickém jazyce
Special pedagogue as profession
Popis výsledku anglicky
The issue presented by the monograph is focused on special pedagogy. The target group was special pedagogues working in schools for pupils with special educational needs and schools of a regular type. The subject of the study was the degree of their engagement and the conscious work efficiency. For research, the existing tools were used: the Utrecht Scales of Employee Engagement (UWES), Teachers' Efficiency Perceptions (TSES) scales. The aim of the study was to bring knowledge about the current self-concept of special pedagogues, finding critical places for professional support and, finally, information to be used in the preparation of future special pedagogues. The subject of the study was defined by the following questions: 1. What is the nature of work engagement and effectiveness in a sample of special pedagogues? 2. Is there a relationship between efficiency and occupational engagement with special pedagogues? 3. Does the length of practice affect the engagement and effectiveness of special pedagogues? By analyzing the data obtained from the two questionnaires from 282 special pedagogues, it was possible to formulate a conclusion.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5468-9
Počet stran knihy
132
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—