Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers’ Professional Skills in the Area of Special Education as a Value for Sichuan Province

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593528" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books/about/Ml%C3%A1de%C5%BE_a_hodnoty_2018.html?id=axl9DwAAQBAJ&printsec=frontcover&source=kp_read_button&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false" target="_blank" >https://books.google.cz/books/about/Ml%C3%A1de%C5%BE_a_hodnoty_2018.html?id=axl9DwAAQBAJ&printsec=frontcover&source=kp_read_button&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers’ Professional Skills in the Area of Special Education as a Value for Sichuan Province

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To understand the current situation of special educational teachers’ professional skills and to provide useful references for in-service teachertraining and pre-service teacher preparation to promote the development of special education in Sichuan Province. Based on multiple research methods including questionnaires, interviews, and fieldwork, this study surveys 280 in-service teachers from 30 special schools in Sichuan Province by using a selfdevised questionnaire. Results: 1) The professional skills of special educational teachers in Sichuan Province are generally in good condition, but the development is not balanced, and is characterized by differences within groups and unbalanced development of each dimension of professional skills. 2) There are no significant differences in terms of region or professional background. 3) The professional skills of special education teachers differ according to the teachers’ age and the length of time they have been involved in special education.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers’ Professional Skills in the Area of Special Education as a Value for Sichuan Province

  • Popis výsledku anglicky

    To understand the current situation of special educational teachers’ professional skills and to provide useful references for in-service teachertraining and pre-service teacher preparation to promote the development of special education in Sichuan Province. Based on multiple research methods including questionnaires, interviews, and fieldwork, this study surveys 280 in-service teachers from 30 special schools in Sichuan Province by using a selfdevised questionnaire. Results: 1) The professional skills of special educational teachers in Sichuan Province are generally in good condition, but the development is not balanced, and is characterized by differences within groups and unbalanced development of each dimension of professional skills. 2) There are no significant differences in terms of region or professional background. 3) The professional skills of special education teachers differ according to the teachers’ age and the length of time they have been involved in special education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mládež a hodnoty 2018. Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti

  • ISBN

    978-80-244-5408-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    88-103

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku