Komunikace, sociální dovednosti a jejich vývoj u dětí s poruchou autistického spektra se zaměřením na pragmatickou jazykovou rovinu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/2019_konecna__1_.pdf" target="_blank" >https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/2019_konecna__1_.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikace, sociální dovednosti a jejich vývoj u dětí s poruchou autistického spektra se zaměřením na pragmatickou jazykovou rovinu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vývojem komunikace a sociálních dovedností u dvou chlapců a jedné dívky předškolního a mladšího školního věku s diagnózou dětského autismu. Schopnosti dětí byly hodnoceny třemi hodnotícími materiály určenými dětem s poruchami autistického spektra. Hodnocení probíhalo ve třech etapách. Získané závěry vývoje schopností dětí nelze souhrnně generalizovat, avšak jistý vývoj lze sledovat u každého z nich ve většině položek ze sledovaných oblastí. Jediným společným výsledkem dětí byla neschopnost vykonat jeden ze subtestů, který je součástí jednoho z použitých testových materiálů. Jedná se o rozlišování vizuálních schémat, u kterého se předpokládá schopnost fixace pohledu na obrázky a pochopení instrukce.
Název v anglickém jazyce
Comunication, Social Skills and its Development in Children with Autism Spectrum Disorder Focused on Pragmatic Language Level
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the development of communication and social skills in two boys and one girl in pre-school and younger school age with a diagnosis of childhood autism. Children's abilities were evaluated by three assessment materials for children with autism spectrum disorders. The evaluation was conducted in three stages. The conclusions reached on the development of children's abilities can not be generalized for all children to generalize, but some developments can be tracked for each of them in most of the items in monitored areas. The only common result of the children was the inability to perform one subtest, which is part of one of the test materials. This is a distinction between visual schemes that are expected to be able to fix the view of the images and understand the instructions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence. IX. Cesko-slovenská konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-5544-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
127-136
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
21. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—