Attitudes of Teaching Staff to Inclusive Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593854" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593854 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173740" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173740</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attitudes of Teaching Staff to Inclusive Education
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the presented research was to find out what is the view of the educators about the difficulty and their own preparedness for the process of inclusive education. The researchers reached groups of respondents from all over the Czech Republic. All of the respondents were members of teaching staff working in the field of pre-school education or primary or secondary school education. Due to the prerequisite, teachers who studied or currently study special education and work in standard schools were excluded. The research sample consisted of 780 respondents (N=780).
Název v anglickém jazyce
Attitudes of Teaching Staff to Inclusive Education
Popis výsledku anglicky
The aim of the presented research was to find out what is the view of the educators about the difficulty and their own preparedness for the process of inclusive education. The researchers reached groups of respondents from all over the Czech Republic. All of the respondents were members of teaching staff working in the field of pre-school education or primary or secondary school education. Due to the prerequisite, teachers who studied or currently study special education and work in standard schools were excluded. The research sample consisted of 780 respondents (N=780).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2019 Proceedings
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
6125-6134
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Valencia
Datum konání akce
11. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—