Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of Teaching Staff to Inclusive Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593854" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593854 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173740" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173740</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of Teaching Staff to Inclusive Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the presented research was to find out what is the view of the educators about the difficulty and their own preparedness for the process of inclusive education. The researchers reached groups of respondents from all over the Czech Republic. All of the respondents were members of teaching staff working in the field of pre-school education or primary or secondary school education. Due to the prerequisite, teachers who studied or currently study special education and work in standard schools were excluded. The research sample consisted of 780 respondents (N=780).

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of Teaching Staff to Inclusive Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented research was to find out what is the view of the educators about the difficulty and their own preparedness for the process of inclusive education. The researchers reached groups of respondents from all over the Czech Republic. All of the respondents were members of teaching staff working in the field of pre-school education or primary or secondary school education. Due to the prerequisite, teachers who studied or currently study special education and work in standard schools were excluded. The research sample consisted of 780 respondents (N=780).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    6125-6134

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku