Disabled Pupil in the Eyes of an Intact Classmate
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593882" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593882 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173768" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173768</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Disabled Pupil in the Eyes of an Intact Classmate
Popis výsledku v původním jazyce
The data necessary for the research of attitudes of intact adolescents towards their peers with disabilities were obtained through a questionnaire set up by the researchers. After a pilot study, the questionnaire got its final form - all the necessary demographic data and 24 entries of the questionnaire in the form of both open and closed questions. The subject of the presented research is the attitudes of adolescents (14-20 years) to persons with special educational needs. The target group consists of 769 students of randomly selected standard secondary schools. The selected schools included both schools providing education ending with school-leaving exam and schools where pupils obtain vocational certificates at the end. There were more girls than boys in the research sample - 457 vs. 311.
Název v anglickém jazyce
Disabled Pupil in the Eyes of an Intact Classmate
Popis výsledku anglicky
The data necessary for the research of attitudes of intact adolescents towards their peers with disabilities were obtained through a questionnaire set up by the researchers. After a pilot study, the questionnaire got its final form - all the necessary demographic data and 24 entries of the questionnaire in the form of both open and closed questions. The subject of the presented research is the attitudes of adolescents (14-20 years) to persons with special educational needs. The target group consists of 769 students of randomly selected standard secondary schools. The selected schools included both schools providing education ending with school-leaving exam and schools where pupils obtain vocational certificates at the end. There were more girls than boys in the research sample - 457 vs. 311.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2019 Proceedings
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
3404-3408
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Valencia
Datum konání akce
11. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—