Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Disabled Pupil in the Eyes of an Intact Classmate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593882" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173768" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173768</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Disabled Pupil in the Eyes of an Intact Classmate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The data necessary for the research of attitudes of intact adolescents towards their peers with disabilities were obtained through a questionnaire set up by the researchers. After a pilot study, the questionnaire got its final form - all the necessary demographic data and 24 entries of the questionnaire in the form of both open and closed questions. The subject of the presented research is the attitudes of adolescents (14-20 years) to persons with special educational needs. The target group consists of 769 students of randomly selected standard secondary schools. The selected schools included both schools providing education ending with school-leaving exam and schools where pupils obtain vocational certificates at the end. There were more girls than boys in the research sample - 457 vs. 311.

  • Název v anglickém jazyce

    Disabled Pupil in the Eyes of an Intact Classmate

  • Popis výsledku anglicky

    The data necessary for the research of attitudes of intact adolescents towards their peers with disabilities were obtained through a questionnaire set up by the researchers. After a pilot study, the questionnaire got its final form - all the necessary demographic data and 24 entries of the questionnaire in the form of both open and closed questions. The subject of the presented research is the attitudes of adolescents (14-20 years) to persons with special educational needs. The target group consists of 769 students of randomly selected standard secondary schools. The selected schools included both schools providing education ending with school-leaving exam and schools where pupils obtain vocational certificates at the end. There were more girls than boys in the research sample - 457 vs. 311.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3404-3408

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku