Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Reception of Selected Texts with the Theme of Shoah among Pupils of the 6th–9th Year in the Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594351" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hrpub.org/download/20190530/UJER1-19513250.pdf" target="_blank" >http://www.hrpub.org/download/20190530/UJER1-19513250.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2019.070601" target="_blank" >10.13189/ujer.2019.070601</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Reception of Selected Texts with the Theme of Shoah among Pupils of the 6th–9th Year in the Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents the partial results of the probing research survey, which focuses on the reception of selected texts with the topic of Shoah pupils of the second grade of primary schools. The main research tool of the probe was the non-standardized questionnaire, which consisted of questions identifying basic demographics of respondents and three excerpts from literary productions for children and young, as well as publications of non-intentional, while the demonstrations were equipped with a set of questions identifying the reception level and interpretation of the texts. The article shows data demonstrating some popularity of the samples, cross-sectional in all levels of the second grade of primary school. The information presented is about the aspect of popularity both within the individual years, also the data collected are combined and commented on each other.

  • Název v anglickém jazyce

    The Reception of Selected Texts with the Theme of Shoah among Pupils of the 6th–9th Year in the Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents the partial results of the probing research survey, which focuses on the reception of selected texts with the topic of Shoah pupils of the second grade of primary schools. The main research tool of the probe was the non-standardized questionnaire, which consisted of questions identifying basic demographics of respondents and three excerpts from literary productions for children and young, as well as publications of non-intentional, while the demonstrations were equipped with a set of questions identifying the reception level and interpretation of the texts. The article shows data demonstrating some popularity of the samples, cross-sectional in all levels of the second grade of primary school. The information presented is about the aspect of popularity both within the individual years, also the data collected are combined and commented on each other.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Universal Journal of Educational Research

  • ISSN

    2332-3205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1341-1346

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070698543