Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace recepce vybraných textů s tematikou šoa žáky šestých a devátých ročníků základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598065" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2019.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace recepce vybraných textů s tematikou šoa žáky šestých a devátých ročníků základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky sondážního výzkumného šetření, které se zabývalo komparací recepce třech vybraných textů s tematikou šoa žáky šestého a devátého ročníku základní školy. Hlavním výzkumným nástrojem sondy byl nestandardizovaný dotazník, který se skládal z vybraných šoa ukázek, otázek vztahujících se k prezentovaným úryvkům a z části zjišťující základní anonymní data o respondentech. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit rozdíly v názorech na šoa-texty a jejich vnímání mladými recipienty, a to zejména na základě věku žáků. Výsledky průzkumného šetření ukázaly, že věk čtenářů (respektive ročník, který aktuálně navštěvují), a s tím spojená určitá duševní zralost a životní zkušenost, je stěžejní faktor ovlivňující recepci daných textů i výklad určitých pasáží.

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparisonof the Reception of Selected Texts with the Theme of Shoah by Pupils of the Sixth and Ninth Grades of Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of a sounding research which dealt with the comparison of the reception of three selected texts on the topic of Shoah by pupils of sixth and ninth grades of second grade of primary school. The main research tool of the probe was a nonstandardized questionnaire, which consisted of selected Shoah samples, questions related to the snippets presented, and part of the basic anonymous data about respondents. The main aim of the research was to find out differences in opinions on Shoah-texts and their perception by young recipients, especially based on pupils&apos; age. The results of the survey showed that the age of the readers (or the year they are currently attending), and the associated mental maturity and life experience, is a key factor affecting the reception of the texts and the interpretation of certain passages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MMK 2019. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87952-31-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    490-499

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    16. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku