Komparace recepce vybraných textů s tematikou šoa žáky šestých a devátých ročníků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598065" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2019.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace recepce vybraných textů s tematikou šoa žáky šestých a devátých ročníků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky sondážního výzkumného šetření, které se zabývalo komparací recepce třech vybraných textů s tematikou šoa žáky šestého a devátého ročníku základní školy. Hlavním výzkumným nástrojem sondy byl nestandardizovaný dotazník, který se skládal z vybraných šoa ukázek, otázek vztahujících se k prezentovaným úryvkům a z části zjišťující základní anonymní data o respondentech. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit rozdíly v názorech na šoa-texty a jejich vnímání mladými recipienty, a to zejména na základě věku žáků. Výsledky průzkumného šetření ukázaly, že věk čtenářů (respektive ročník, který aktuálně navštěvují), a s tím spojená určitá duševní zralost a životní zkušenost, je stěžejní faktor ovlivňující recepci daných textů i výklad určitých pasáží.
Název v anglickém jazyce
A Comparisonof the Reception of Selected Texts with the Theme of Shoah by Pupils of the Sixth and Ninth Grades of Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of a sounding research which dealt with the comparison of the reception of three selected texts on the topic of Shoah by pupils of sixth and ninth grades of second grade of primary school. The main research tool of the probe was a nonstandardized questionnaire, which consisted of selected Shoah samples, questions related to the snippets presented, and part of the basic anonymous data about respondents. The main aim of the research was to find out differences in opinions on Shoah-texts and their perception by young recipients, especially based on pupils' age. The results of the survey showed that the age of the readers (or the year they are currently attending), and the associated mental maturity and life experience, is a key factor affecting the reception of the texts and the interpretation of certain passages.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2019. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-31-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
490-499
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
16. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—