Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recepce básní s tematikou šoa žáky druhého stupně základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608459" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/40729/2021-odjl-02.pdf#str008" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/40729/2021-odjl-02.pdf#str008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Recepce básní s tematikou šoa žáky druhého stupně základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku prezentujeme výsledky recepce a interpretace vybraných básní, které napsaly děti internované v koncentračním táboře Terezín. Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit výběr ukázek, které jsme zamýšleli integrovat do monotematického souboru textů s tematikou šoa, jenž je určen průřezově pro všechny ročníky druhého stupně základních škol. Impulzem pro sestavení šoaantologie byl především neutěšený stav v oblasti integrace úryvků s tematikou šoa ze současné intencionální literatury do českých čítanek. Výzkum proběhl prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku; pro každý ročník základní školy byl sestaven specifický výzkumný nástroj. Formulace otázek a úkolů pro práci s vybranými básněmi se řídila aktuálními poznatky z oblasti didaktiky literatury. Výsledky výzkumné sondy ukazují, že žáci nejsou připraveni ve většině případů pracovat v intencích poznatků současné oborové didaktiky literatury; při recepci šoa-básní jsou recipienti omezeni absencí faktografických znalostí vztahujících se k druhé světové válce.

  • Název v anglickém jazyce

    Reception of Shoah-Poems by Lower-Secondary School Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we present results concerning reception and interpretation of the selected poems written by children interned in the Terezín concentration camp. The main aim of the research was to verify the selected sample texts intended for a prospective monothematic collection depicting Shoah and designated for all grades of the lower-secondary stage. The impulse for the compilation of the Shoah-anthology was primarily the dismal state in integration of the texts on the Shoah from the contemporary intentional literature into the Czech reading-books. The research was conducted through a non-standardized questionnaire; a specific research tool was compiled for each grade of the lower-secondary stage. Exact formulation of the questions and tasks for working with the selected poems was determined by the current knowledge in the field of the didactics of literature. The results of the research piloting show that the pupils are not ready, in the majority of cases, to work in terms of the current pedagogical knowledge of literary education; they are limited in their reception of Shoah-poems by the absence of factual knowledge related to the Second World War.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    8-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus