Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multilateral Representation of Shoah Events in Selected Fiction Texts: Presentation of Research Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73618713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73618713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/PDF/1301.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/PDF/1301.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multilateral Representation of Shoah Events in Selected Fiction Texts: Presentation of Research Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present selected results of a probing research investigation that focused on the degree of reception and interpretation of selected literary texts in which the multilateral view of the Shoah or Holocaust is thematized. The respondents of the research were pupils of all grades of the Czech lower-secondary school. After an introduction in which we present the research methodology and briefly outline the potential of artistic narratives that contain a multilateral view of the defined events, we present the results of the research investigation. A multilateral perspective not only on the phenomenon of the Shoah or the Holocaust can develop students´ ability to critically evaluate information and can hone their argumentation skills. Finally, these works prevent a schematic view of defined events, which can lead to the prevention of forming hasty opinions or making unfounded or unreasoned judgments.

  • Název v anglickém jazyce

    Multilateral Representation of Shoah Events in Selected Fiction Texts: Presentation of Research Results

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present selected results of a probing research investigation that focused on the degree of reception and interpretation of selected literary texts in which the multilateral view of the Shoah or Holocaust is thematized. The respondents of the research were pupils of all grades of the Czech lower-secondary school. After an introduction in which we present the research methodology and briefly outline the potential of artistic narratives that contain a multilateral view of the defined events, we present the results of the research investigation. A multilateral perspective not only on the phenomenon of the Shoah or the Holocaust can develop students´ ability to critically evaluate information and can hone their argumentation skills. Finally, these works prevent a schematic view of defined events, which can lead to the prevention of forming hasty opinions or making unfounded or unreasoned judgments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    195-198

  • Kód UT WoS článku

    001027245000032

  • EID výsledku v databázi Scopus