Vzdělávací potenciál tematiky šoa v kontextu literární výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594769" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací potenciál tematiky šoa v kontextu literární výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá edukativním potenciálem literatury s tematikou šoa v oblasti axiologického, morálního, etického a citového formování recipientů. Článek se v teoretické rovině věnuje různým aspektům působení na čtenáře prostřednictvím uměleckých vyprávění. Blíže se zaobíráme deníkovou tvorbou reflektující události šoa s vymezením určitých děl z okruhu memoárové literatury, která jsou podle našeho mínění vhodná k modelaci recipientů ve zmíněných oblastech. Zaměřili jsme se na deníkové záznamy, protože se domníváme, že jako nejautentičtější svědectví o dané době mají literární sílu proniknout ke čtenářům, a tím intenzivněji na ně působit.
Název v anglickém jazyce
Educational Potential of the Shoah Theme in the Context of Literary Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the educational potential of the Shoah literature in the field of axiological, moral, ethical and emotional formation of recipients. In the theoretical level, the article deals with various aspects of the work of the reader through artistic narratives. We are more closely concerned with diary creation reflecting the Shoah events with the definition of certain works from the memoir literature, which in our opinion are suitable for modeling the recipients in the mentioned areas. We are primarily concerned with diary records because we believe that the most authentic testimony of the time is that they have the literary power to penetrate the readers and thus to act more intensely on them.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Komenský
ISSN
0323-0449
e-ISSN
—
Svazek periodika
143
Číslo periodika v rámci svazku
03
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
44-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—