Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací potenciál tematiky šoa v kontextu literární výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594769" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávací potenciál tematiky šoa v kontextu literární výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá edukativním potenciálem literatury s tematikou šoa v oblasti axiologického, morálního, etického a citového formování recipientů. Článek se v teoretické rovině věnuje různým aspektům působení na čtenáře prostřednictvím uměleckých vyprávění. Blíže se zaobíráme deníkovou tvorbou reflektující události šoa s vymezením určitých děl z okruhu memoárové literatury, která jsou podle našeho mínění vhodná k modelaci recipientů ve zmíněných oblastech. Zaměřili jsme se na deníkové záznamy, protože se domníváme, že jako nejautentičtější svědectví o dané době mají literární sílu proniknout ke čtenářům, a tím intenzivněji na ně působit.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Potential of the Shoah Theme in the Context of Literary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the educational potential of the Shoah literature in the field of axiological, moral, ethical and emotional formation of recipients. In the theoretical level, the article deals with various aspects of the work of the reader through artistic narratives. We are more closely concerned with diary creation reflecting the Shoah events with the definition of certain works from the memoir literature, which in our opinion are suitable for modeling the recipients in the mentioned areas. We are primarily concerned with diary records because we believe that the most authentic testimony of the time is that they have the literary power to penetrate the readers and thus to act more intensely on them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Komenský

  • ISSN

    0323-0449

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    143

  • Číslo periodika v rámci svazku

    03

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    44-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus